- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

جدا شدن بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر، امتیازی برای آن نیست

kamran-ghadakchian

کامران قدکچیان برگزاری بخش بین‌الملل جشنواره فجر همزمان با بخش داخلی آن را زمینه معرفی بیشتر سینمای ایران می‌داند.

قدکچیان به سوره سینما گفت: تا سال ۹۲ همزمان با برگزاری جشنواره فیلم فجر، بخش بین المللی هم برگزار می شد، هر چند که این بین المللی بودن تنها یک اسم و عنوان بود و عملا هیچ اتفاقی را باعث نمی‌شد، اما حداقل با یکی بودن بخش داخلی و خارجی، نوعی تبلیغات برای فیلم‌های بخش بین الملل که عموما مهجور باقی می‌ماندند شکل می گرفت و از امسال که این جداسازی صورت گرفته، پیش بینی می‌کنم بخش بین الملل جشنواره بیشتر از قبل خنثی بشود.

وی همچنین گفت: فکر نمی کنم در صورت ادامه این روند و جدا برگزار شدن بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر در سال های آینده نیز پیشرفتی را شاهد باشیم و من در کل این اتفاق را مثبت ارزیابی نمی کنم و به گمانم فیلم های شرکت کننده در این بخش باز هم کمتر از قبل دیده خواهند شد. اساسا جشنواره ها در کشور ما با نگاه سیاسی و دولتی دنبال می شود و حق اغلب آثار ادا نمی شود.

این کارگردان افزود: در جشنواره ای که گذشت صلاح دوستان بر این بود که قدیمی ترهای حرفه را کنار بگذارند و به همین دلیل فیلم ما در جشنواره نشان داده نشد. این اثر ابتدا «روح» نام داشت و حالا با نام جدید «جنون» در راه جشنواره فیلم شهر است. «جنون» در مرحله صداگذاری است و به زودی برای اکران عمومی آن تلاش می‌کنیم. قصه این فیلم مربوط به ژانر وحشت است، چیزی که در ایران سابقه نداشته و من امیدوارم یکی از اولین گام ها را به خوبی برداشته باشم.

کامران قدکچیان پیش از این فیلم‌های سینمایی «پس‌کوچه‌های شمرون»، «سوغات فرنگ»، «آواز تهران» و … را کارگردانی کرده است.