- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

ادبیات ایران پر از سوژه‌های سینمایی است/ صمدی دوباره سراغ اقتباس می‌رود

yadollah-samadi

یدالله صمدی در سال ۹۴ یک فیلمنامه اقتباسی دیگر را جلوی دوربین می‌برد.

صمدی به سوره سینما گفت: این روزها در فکر مقدمات اکران فیلم سینمایی «پدر آن دیگری» هستم و در تلاشیم بهترین زمان را برای آن انتخاب کنیم، چون هنوز به نمایش در آمدن آن در اکران عید فطر قطعی نشده است. به غیر از این دغدغه، ساختن یک فیلم اقتباسی دیگر هم موضوعی است که فکر مرا به خود مشغول کرده است.

وی افزود: «مشدی عباد»، عنوان نمایشنامه ایست که در سال ۱۹۱۰ توسط عزیز حاجی بیف به نگارش در آمده و در سال ۱۹۱۱ روی صحنه رفته است. در سال ۱۳۳۲ هم صمد صباحی نسخه سینمایی آن را ساخته است. اکنون من هم با اقتباس از این نمایشنامه، یک فیلمنامه را نوشته ام و در تلاشم در سال جاری آن را جلوی دوربین ببرم. این فیلم به سبک کمدی-موزیکال ساخته خواهد شد و درباره دختری جوان به نام گلناز است که عاشق پسری به نام سرور می‌شود ولی پدرش به دلیل مشکل مالی‌اش او را مجبور می‌کند که با یک بازاری پیر به نام مشهدی عباد ازدواج کند.

این کارگردان پیشکسوت درباره علاقه خود به آثار اقتباسی توضیح داد: این خیلی خوب است که هر فیلمسازی لااقل یک کار اقتباسی در کارنامه اش داشته باشد. کارگردانان ما معمولا خودشان قصه فیلمشان را می‌نویسند و همه چیز ساخته و پرداخته ذهن خودشان است، بدون اینکه منبع و مأخذی برای آن موجود باشد. ادبیات ما سرشار از سوژه های تازه و شخصیت های جذاب است که اگر تنبلی نکنیم و بخوانیم، می‌توانیم بهترین آثار سینمایی را تولید کنیم، فیلم هایی که زیرمتن ادبی و به نوعی شناسنامه داشته باشد.

یدالله صمدی در جشنواره سی و سوم فجر، با فیلم «پدر آن دیگری» را در بخش خارج از مسابقه حضور داشت. این فیلم از رمانی به همین نام به قلم پرینوش صنیعی اقتباس شده است.