- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

بخش بین‌الملل، سینمای ایران را به دنیا معرفی کند/ «پاداش» در انتظار تصویب آیین‌نامه سینمایی

habib-esmaeeli

حبیب اسماعیلی معتقد است اگر استقلال بخش بین‌الملل بر شناساندن سینمای ایران در دنیا متمرکز شود، قدم بزرگی برداشته شده است.

اسماعیلی مدیر دفتر پخش مولود رسانه درباره جداسازی بخش بین‌الملل و بازار فیلم به سوره سینما گفت: با جداسازی این دو بخش قطعا وقت بیشتری گذاشته می‌شود و شرایط برای پرداختن به معرفی سینمای ایران در دنیا فراهم است. برگزاری به روش قبل باعث تداخل در اجرا و مدیریت بود و درگیری های رسیدگی به هردو ممکن بود تمرکز روی آثار بین المللی کمتر شود و آنطور که شایسته است مورد توجه قرار نگیرد.

وی افزود: البته این منفک شدن هم زمانی مفید است که بتواند بازاری برای سینمای ایران در دنیا کسب کند.باتوجه به هزینه هایی که تولید فیلم های سینمایی دارد باید این فرصت ها شرایطی بوجود آورد تا دنیا با سینمای ایران آشنا شده و در نهایت به خرید این آثار منتج شود.ضمن اینکه اکران فیلم های خارجی در کنار فیلم های ایران در زمانی دیگر فرصت خوبی است که ما هم با آنچه در دنیا می گذرد بیشتر آشنا شویم و خودمان را با فیلمسازان دنیا در معرض رقابت جدی قرار دهیم.اگر جداسازی بخش بین الملل بر شناساندن سینمای ایران در دنیا متمرکز شود قدم بزرگی برداشته است و آن موقع است که این تصمیم در نتیجه جواب مثبت می گیرد.

این بازیگر درباره فیلم های آماده اکران دفتر مولودرسانه گفت: تا زمانی که آیین نامه سینمایی تصویب نشود و برخی تصمیم‌ها مشخص نشود نمی توان برنامه ای برای اکران در نظر داشت. در حال حاضر فیلم سینمایی «پاداش» به کارگردانی کمال تبریزی برای نمایش آماده است و مشکلی هم از جهت اکران ندارد، ولی صبر می کنیم تا آیین نامه به دست ما برسد و بتوانیم درباره قرارداد با فیلم های دیگر هم اعلام آمادگی کنیم.