- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

نمایش فیلم کارگاه‌های کیارستمی در جشنواره فجر

kargah-kimiaee

۲۹ فیلم کوتاه از کارگاه‌های بین‌المللی کیارستمی در بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر روی پرده می‌رود.

سوره سینما- مجموعه نشست‌های تحلیل و بررسی فیلم‌های کوتاه ساخته شده در کارگاه های‌ بین‌المللی عباس کیارستمی در کشورهای اسپانیا و کلمبیا، در بخش جانبی سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برگزار می‌شود.

به گزارش ارتباطات و اطلاع‌رسانی سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، ۲۹ فیلم‌ کوتاه ساخته شده توسط هنرجویان کارگاه‌های عباس کیارستمی در دو کشور اسپانیا و کلمبیا در بخش جانبی جشنواره برگزاری بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر بررسی می‌شوند. در این راستا و با همکاری محمودرضا ثانی که در این دو کارگاه به همراه عباس کیارستمی حضور داشته است، پنج نفر از خلاق‌ترین هنرجویان خارجی این فیلمساز که بهترین آثار کوتاه را در این کارگاه‌ها ساخته‌اند، انتخاب  شده و در این نشست‌ها حضور خواهند داشت.

در این مجموعه نشست‌ها، ابتدا فیلم‌های کوتاه ساخته ‌شده به نمایش در می‌آیند و پس از آن، دانشجویان و کارگردانان حاضر در نشست، به بررسی فیلم ها می نشینند. فرودرو گارسیا و هکتور زرکو از اسپانیا، ایلاریا گامبارلی از ایتالیا، لیلیانا دیاز از کلمبیا و لین یو از چین فیلمسازان کوتاه و از جمله بهترین هنرجویان عباس کیارستمی در کارگاه‌های اسپانیا و کلمبیا هستند که به ایران می‌آیند و با حضور در نشست‌های تحلیل و بررسی، با ایرانیان حاضر به گفت‌وگو و تبادل نظر می‌پردازند.

تحلیل و بررسی ۲۹ فیلم کوتاه انتخاب شده از این کارگاه‌ها، روش انتخاب ایده و ساخت اثر، تبادل مطالب و مؤلفه‌های آموزشی ارائه شده توسط کیارستمی در این کارگاه‌ها، تجربیات فیلمسازی در خارج از ایران از جمله مباحثی است که در این نشست‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت. کارگردانان حوزه‌های فیلم‌‌ کوتاه و بلند سینمای ایران و همچنین دانشجویان فیلمسازی از جمله کسانی هستند که می‌توانند در این نشست‌ها شرکت کنند. نحوه ثبت‌نام بزودی اعلام خواهد شد.

بخش بین‌الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر ۵ تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه در تهران برگزار می‌شود.