- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«آبجی» به یک منطقه سردسیر می‌رود

marjan-ashrafi-zadeh

فیلم سینمایی «آبجی» به کارگردانی مرجان اشرفی‌زاده در یک منطقه سردسیر ساخته می‌شود.

اشرفی‌زاده به سوره سینما گفت: سال گذشته قرار بود فیلمنامه «آبجی» به کارگردانی من جلوی دوربین برود، اما به خاطر بروز برخی مشکلات مالی این کار انجمن نشد. این فیلم در واقع از جانب مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی حمایت می شد اما به دلیل مشکلاتی که برای تهیه‌کننده پروژه رخ داد، متوقف شد. هنوز معلوم نیست چه زمانی از سال ۹۴ این فیلم را بسازیم، به خصوص که قرار شده فارابی متولی تولید فیلم های اول کارگردانان جوان باشد و ما منتظریم این طرح به تکمیل برسد.

وی افزود: «آبجی»، به صورت گروهی نوشته شد. در واقع بر اساس طرحی از من نطفه کار شکل گرفت و بعد با کمک ناهید طباطبایی و علی اصغری آن را به نگارش در آوردیم. این فیلمنامه درباره یک مادر مسن و یک دختر میانسال است که در موقعیت خاصی قرار می گیرند. می توان گفت یک فیلم زنانه و اجتماعی خواهد شد. در این فیلمنامه فضاهای بستری شامل تصاویری زمستانی است و به همین دلیل ممکن است پس از انجام یک بازنویسی کلی، فیلم را به یک منطقه سردسیر ببریم و در آنجا فیلمبرداری را انجام بدهیم.

این نویسنده و کارگردان درباره مزیت های فیلمنامه نویسی گروهی ادامه داد: وقتی با مشارکت و همراهی چند نویسنده فیلمنامه ای نوشته می شود، روند کار سرعت بیشتری می گیرد و این امکان برقرار می شود که بتوان یک موضوع واحد را از چند جهت خاص بررسی کرد. این خیلی مهم است که هم یک نگاه زنانه و هم یک نگاه مردانه بر کلیت فیلم حاکم باشد تا تعادل حفظ شود. در چنین شرایطی، ضریب خطا هم بسیار کمتر می شود. من از زمانی که فیلم کوتاه می ساختم به فیلمنامه نویسی گروهی اعتقاد داشتم.

مرجان اشرفی‌زاده ساخت تله فیلم‌های «سه روز و دو شب»، «نامه‌های خیس» و … را در کارنامه دارد.