- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

ترکیبی از بازیگران ایرانی و آلمانی در «مرگ در برلین»/ نهادهای دولتی همکاری کنند

habib-bahmani

حبیب‌الله بهمنی تولید فیلم دفاع مقدسی را بدون حمایت نهادهای دولتی غیرعملی دانست.

بهمنی درباره تازه‌ترین فیلمنامه خود به سوره سینما گفت: فیلمنامه کارگردانی و تهیه «مرگ در برلین» به عهده خودم است. پروانه ساخت هم گرفتیم، ولی تا مسایل مالی مشخص نشود، زمانی برای تولید نمی‌توان در نظر گرفت. «مرگ در برلین» یک فیلم دفاع مقدسی است و بدون حمایت دولت شانسی برای تولید نداریم، چون بخش خصوصی خودش را مسئول تولید چنین پروژه‌هایی نمی‌داند. نهادهای دولتی اگر دست به دست هم دهند با مشارکت یکدیگر می توانند پروژه هایی از این دست را به سرانجام رسانند.

وی افزود: «مرگ در برلین» ترکیبی از بازیگران ایرانی و آلمانی را می‌خواهد و به دلیل سوژه ای که دارد باید از نظر کمی و کیفی در رابطه با حضور بازیگران و همه عوامل مورد توجه قرار بگیرد. تولید فیلم‌هایی در رابطه با ارزش های دفاع مقدس بر عهده دستگاه های مسئول است و آنان باید به فکر روشن نگهداشتن این چراغ باشند. اگر در مسیر فرهنگی درست به وظایف خود عمل نکنند این چراغ خاموش می شود وسیر نزولی تاجایی پیش می رود که باید به نیازهای کاذب مخاطب تن دهیم.

بهمنی گفت: اگر شرایط تولید آثار دفاع مقدسی مثل سال گذشته باشد مطلوب نیست امیدوارم مسئولین از تجربه سال گذشته استفاده کرده و با بازنگری مضامین ارزشی در این زمینه جدی تر عمل کنند.