- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

دوست داشتم «دو عروس» در بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر باشد

do-aroos1

علی ژکان بر لزوم برخورد یکسان و غیرگزینشی بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر با همه فیلمسازها تأکید کرد.

ژکان به سوره سینما گفت: به زودی بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر برگزار می شود و اتفاقا ما هم بدمان نمی آمد فیلم «دو عروس» به کارگردانی داود موثقی را در این رقابت شرکت دهیم، اما فیلم هنوز هم آماده نیست و این روزها در مرحله ضبط موسیقی به سر می برد. در تلاشیم برای اکران هر چه مناسب تر آن بسترهایی را فراهم کنیم. در کل، درباره جدا شدن بخش بین الملل از بخش داخلی جشنواره فیلم فجر باید بگویم با توجه به اینکه نوع مهمان ها و مقتضیات برگزاری این دو رویداد با هم فرق داشت، شاید اجرای این طرح، مفید باشد اما نمی توان نظر قطعی داد و باید صبر کنیم تا جشنواره برگزار شود.

وی افزود: جشنواره فجر یک جشنواره دولتی است و چارچوب و مشکلات خاص خود را دارد. آن رویدادی که در بهمن ماه برگزار می شود تا امروز در حد و اندازه عنوان بین المللی نبوده، باید صبر کرد و دید حالا که می‌خواهد مستقل برگزار شود چه پیش می‌آید. مسوولان این جشنواره باید قبل از هر چیز از نگاه گزینشی پرهیز و برخورد یکسان با همه آثار داشته باشند. دوستان باید بدانند هر کشور ضوابط خودش را دارد و بر اساس امکانات و سلائق موجود در مملکت خودش فیلم می سازد.

این تهیه کننده، کارگردان و نویسنده سینما گفت: همه جشنواره های جهان دارای نگاه خاصی هستند. برای مثال وجهه مستقل و هنری کن دیگر برای همه جا افتاده، همانطور که همه می دانیم جایزه اسکار به وجوه تجاری آثار سینمایی بیشتر توجه می کند. ما هم باید بخش بین المللی جشنواره را به سمت و سویی ببریم که قالب و چارچوب خاص آن برای مخاطبانش به مرور زمان جا بیفتد.

علی ژکان درباره فعالیت های خود توضیح داد: اخیرا دو فیلمنامه را به فارابی سپرده ام و احتمال به سرانجام رسیدن یکی از آنها بیشتر است. این فیلمنامه «و حتی یک کلمه هم نگفت» نام دارد و به قلم نغمه ثمینی نوشته شده است. من قبلا قرار بود فیلمنامه «برای سونیا» را به قلم ایشان جلوی دوربین ببرم اما به خاطر مشکلات مالی این امر محقق نشد. فیلمنامه « و حتی یک کلمه هم نگفت» رویکردی اجتماعی و عاشقانه دارد و اگر خدا بخواهد بعد از هشت سال بیکاری من می تواند یک شروع خوب به حساب بیاید.