- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

فیلم سینمایی «آوا» در راه بازار فیلم کن و فجر/ اقتباس کاشف آذر از یک رمان خارجی

avaa-1

فیلم سینمایی «آوا» ساخته سیامک کاشف آذر در بازار جشنواره فیلم فجر روی پرده می‌رود.

سیامک کاشف آذر کارگردان سینما درباره فیلم سینمایی « آوا» به سوره سینما گفت : طبق صحبت هایی که انجام شده و اقداماتی که تهیه کننده انجام داده است قرار بر این است که فیلم را در بازار فیلم کن و همچنین بازار جشنواره بین الملل فجر ارائه کنیم و در حال حاضر هم مدارک و شناسنامه فیلم که باید ارائه شود، در حال آماده شدن است و فیلم هم به لحاظ فنی مراحل را پشت سر گذاشته است.

وی ادامه داد : بعد از جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصلاحات بسیار جزئی وجود داشت که انجام دادیم ، اما هنوز موسیقی اورجینال برای فیلم ساخته نشده بود که این کار را هم هادی رحمانی انجام داده و موسیقی آماده است و به اصطلاح باید روی فیلم سوار شود که در همین روزها کارها انجام خواهد شد و پخش بین المللی فیلم را هم آقای علیزاده از بنیاد سینمایی فارابی پیگیری می‌کنند تا تکلیف حضور این اثر در جشنواره های بین المللی هم روشن شود.

این کارگردان درباره اکران فیلم سینمایی « آوا» در سینماها گفت: برای اکران خبر موثق و دقیقی ندارم ، اما مطلع هستم که تهیه‌کننده به دنبال این جریان است و پروانه نمایش را هم دریافت کرده است، اما به لحاظ فصل اکران ترجیح می‌دهم که در فصل تابستان این فیلم روی پرده برود تا خانواده ها به همراه فرزندان خود به تماشای اثر بنشینند و از قصه و جریانات این فیلم که نوجوانان را محور قرار داده است لذت و بهره کافی ببرند.

کاشف آذر با اشاره به اقدامات لازم در جهت بهبود سینمای کودک گفت: رییس سازمان سینمایی در یکی از سخنرانی های خود درباره سینمای کودک و اهمیت آن تاکید بسیار داشت و اشاره کرد به زودی جریانی مانند گروه «هنر و تجربه» را برای سینمای کودک به راه خواهند انداخت و سینماهایی را برای اکران این دست آثار اختصاص خواهند داد که خبر و پیام مسرت بخشی بود که امیدوارم بزودی این طرح اجرا شود و من هم خیلی دوست دارم که «آوا» در چنین شرایطی اکران داشته باشد.

وی درباره کارگردانی دومین فیلم خود گفت: پس از مطالعاتی که داشتم تصمیم گرفتم برای دومین تجربه خود دست به اقتباس از یک رمان خارجی بزنم که هنوز بدلیل اینکه هنوز با صاحبان اثر و مرکز انتشارات مورد نظر که چاپ کارهای این نویسنده را بر عهده دارد ، مذاکره نکردم و توافق صورت نگرفته است. اقدامات لازم را بزودی انجام خواهم داد و در صورت توافق فکر می کنم تا اواخر خرداد فیلمنامه را آماده کنم و برای دریافت پروانه و تامین سرمایه با تهیه کننده وارد مذاکره شوم.

فیلم سینمایی «آوا» به نویسندگی محسن جسور و کارگردانی سیامک کاشف آذر و با نقش آفرینی حسین یاری، بهنوش طباطبایی، حمیدرضا آذرنگ، کریم اکبری مبارکه، شهین تسلیمی و جمشید هاشم‌پور جوایزی از جمله دیپلم افتخار بهترین کارگردانی و پروانه زرین بهترین فیلمنامه را از بیست و هشتمین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان دریافت کرد.