- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

بلاتکلیفی تولید مجموعه «گاراژ وصال» و فیلم «عاقبت»/ تمرکز عزیزی برای اجرای اپرای «مانا و مانی»

mahmood-azizi

محمود عزیزی گفت: منتظر پاسخ برای اجرای اپرای «مانا و مانی» هستم تا در صورت امکان این نمایش را روی صحنه ببرم.

عزیزی بازیگر و کارگردان تئاتر و تلویزیون درباره فیلم سینمایی «عاقبت» که قرار بود سال گذشته تولید و کارگردانی کند به سوره سینما گفت: هنوز هیچ اتفاقی به لحاظ تامین بودجه نیفتاده و تولید کار را منتفی کردیم تا ببینیم در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد ، از طرفی هم منتظر پاسخ برای اجرای اپرای «مانا و مانی» هستم که صحبت های لازم انجام شده تا در صورت امکان این نمایش را روی صحنه ببریم .

وی ادامه داد: برای اجرای این نمایش چندین بار نشست و گفتگو داشتیم تا اینکه حد و مرز مشخصی ایجاد شود و از آنجا که این کار یک پروژه عظیم محسوب می شود باید ببینیم که بخش دولتی تا چه میزان از سرمایه را متقبل خواهد شد و طبیعی است که در این حوزه یک نیاز مرسوم و متعادل داریم و پس از این هم برای تامین هزینه ها باید با بخش خصوصی وارد مذاکره بشویم تا نتیجه لازم را دریافت کنیم.

این بازیگر در ادامه گفت: ما در این پروژه نیاز به ارکستر سمفونیک ، خواننده ، بازیگران کودک و نوجوان و تمامی عناصر موجود در هنر نمایش داریم که به نظرم تا به حال چنین اتفاقی در کشور رخ نداده است و کاری است که من آن را در دسته نمایش های آیینی و سنتی قرار می دهم و اصولا به چنین نمایش هایی تئاتر کامل می گویم ، از این لحاظ که تمامی عناصر اصلی را در خود جای داده است و به لحاظ اجرایی هم یا در تالار وحدت و یا در سالن برج میلاد اجرا خواهیم داشت و از جهت طراحی صحنه و لباس هم تلاش خواهیم کرد با حداقل امکانات بهترین و مناسب ترین فضا را متناسب با فضای کلی کار طراحی کنیم.

عزیزی درباره فعالیت خود در تلویزیون گفت: یک سریال ۱۳ قسمتی به نام «گاراژ وصال» داشتم که ارائه کردم و قبل از تغییرات گفتند که اسپانسر پیدا کنید و بعد کار را پیش ببریم و در حال حاضر هم خبر خاصی ندارم. این مجموعه با توجه به مسائل اخلاقی درباره چند گروه اجتماعی است که در مواجهه با هم مسائلی از قبیل جابجایی فرهنگی، مشکلات اخلاقی و کمرنگ شدن ارزش های کهن را مورد بررسی قرار می‌دهند و مفاهیمی چون گذشت، انسانیت  و ساده کردن روابط اجتماعی در بستر آن مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین از یک فضای طنز موقعیت نیز برخوردار است و در مجموع اجزای خوبی دارد و فقط نیاز به یک اسپانسر داریم تا این کار را هم به مرحله تولید برسانیم، چون فیلمنامه آماده است، البته شاید به دلیل تغییرات و همچنین نیازها و سیاست های تلویزیون نیاز به یک بازنگری و همچنین نگاه مضاعف باشد که در این صورت هم بطور قطع به کیفیت کار کمک خواهد کرد.

این بازیگر در پایان گفت: امیدوارم که بزودی تکلیف این کارها مشخص شود ، چون من هنوز هیچ برخورد و مواجهه ای با مسئولین جدید نداشتم و فکر می کنم با توجه به نیازهای فرهنگی و دغدغه های ما نسبت به فرهنگ و آداب و ارزش های کهن تولید چنین آثاری بتواند در جذب و اثرگذاری بر مخاطب تاثیر داشته باشد.