- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

گلایه تهیه‌کننده قدیمی از شرایط سینما/ مشکلات شخصی از سینما دورم کرد

تهیه‌کننده «شام آخر» به دلیل مشکلات شخصی سال‌ها است از فعالیت سینمایی فاصله گرفته است.

یدالله شهیدی تهیه‌کننده سینما درباره دوری خود از سینما به سوره سینما گفت: مدتهاست در منزل نشسته‌ام و روزشماری می کنم تا روزگار بگذرد و هیچ کاری هم در زمینه سینما انجام نمی‌دهم. از سال ۱۳۸۶ که فیلم سینمایی «تلافی» را تهیه کنندگی کردم هیچ اثر دیگری نداشتم و تا امروز همین شرایط و وضعیت وجود دارد و با اوضاع فعلی هم کار کردن بسیار دشوار است.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات خود و دوری از سینما گفت: درست پس از تهیه فیلم سینمایی «تلافی» یک سری مشکلات شخصی در زندگی من بوجود آمد که همه چیز را تحت‌الشعاع قرار داد و تا همین روزها هم پابرجا بوده است. به همین دلایل و از طرفی به دلیل وضعیت مالی حاکم بر سینما موفق به تولید فیلم دیگری نشدم و در خانه نشسته‌ام.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «نیش» ادامه داد: طبیعی است که در این سال‌ها ما برای تهیه فیلم به دنبال رانت‌خواری و منابع پنهان نرفتیم و وارد بریز و بپاش های مرسوم در سینما نشدیم و همین باعث می‌شود که نتوانیم کار را ادامه بدهیم ، از طرفی با شرایط اقتصادی حاکم بر سینمای کشور و دستمزدهایی که این روزها اعلام می‌شود کار تهیه و تولید یک فیلم سینمایی بسیار دشوار است، هر چند فیلمنامه‌هایی هم مدنظر داریم.

شهیدی درباره فعالیت مجدد و بازگشت به سینما گفت: امیدوارم که اتفاقات خوبی بیفتد و ما هم دوست داریم که کار کنیم و فیلمنامه‌هایی را هم در نظر داریم که اگر شرایط مالی و اقتصادی فراهم شود، می‌توان کار کرد، اما هنوز چیزی مشخص نیست.

یدالله شهیدی فیلم‌های سینمایی «تلافی»، «بی وفا»، «مجردها»، «دختر ایرونی»، «شام آخر» و … را تهیه کرده است.