- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

جداسازی بخش بین‌الملل جشنواره یک گام رو به جلوست/ گسترش ارتباط سینمای جوان با حوزه هنری

farkhonde-kish-1

مدیرعامل انجمن سینمای جوان از برگزاری بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر به صورت مستقل استقبال کرد.

فرید فرخنده‌کیش به سوره سینما گفت: من مسلما با جداسازی بخش داخلی و بین الملل جشنواره فیلم فجر موافقم. فکر می کنم این اقدام، این امکان را فراهم می‌کند که به شکلی حرفه ای‌تر با فیلم‌های خارجی و همچنین آثار داخلی با رویکردهای جهانی برخورد شود. در گذشنه که بخش داخلی و بین المللی به طور همزمان برگزار می‌شد، تماشاگران موفق نمی شدند در مواجهه با حجم انبوهی از فیلم های مختلف، به شیوه معقولانه ای با هر اثر روبرو شوند و حالا با این جداسازی یک فرصت مناسب پیش آمده تا حق مطلب بخش جهانی جشنواره ادا شود. من این جداسازی را یک گام رو به جلو به حساب می‌آورم و امیدوارم از امسال به بعد شاهد تأثیرگذاری هر چه بیشتر بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر باشیم.

وی همچنین درباره برنامه های خود برای انجمن سینمای جوان در سال ۹۴ ادامه داد: انجمن سینمای جوان به خاطر مخاطب جوان و خاصی که دارد ناگزیر است که خود را دائم به روز نگه دارد و این پویایی را در همه برنامه‌ها جاری کند. ما در سال ۹۴ تلاش می کنیم با بررسی دقیق نواقص موجود در زمینه های اجرایی در صدد رفع آن برآییم، ضمن اینکه امسال بازخورد تغییراتی را که از اواخر سال گذشته شروع کردیم نیز مشاهده خواهیم کرد و همین امر به اقدامات بعدی ما جهت می دهد. نخبه گرایی نیز از جمله اهداف ماست و می کوشیم با کشف استعدادهای جوان در تمام مناطق ایران آنان را تحت حمایت و هدایت خود در بیاوریم.

farkhonde-kish-2 [1]

فرخنده کیش همچنین گفت: معمولا تمرکز مراکز سینمایی بروی سه رکن اصلی فیلنامه نویسی، کارگردانی و فیلمبرداری است اما ما می خواهیم با توجه به همه رشته های سینمایی در جهت توسعه و گسترش آنها گام برداریم. ما هیچ نگاه محدود کننده موضوعی نداریم و تنها می خواهیم کسانی که به سینما علاقمند هستند در این حوزه شروع به کار کنند، البته پاسخ صحیح به سلیقه های مختلف تابع فرهنگ و هنجارهای اجتماعی ما خواهد بود و ارزش های بنیادین جامعه در برنامه ریزی های کلان ما نقش اساسی خواهند داشت.

فرید فرخنده کیش در پایان یادآور شد: ما علاقمندیم با هم افزایی بین نیروهای جوان بستری را ایجاد کنیم تا از کسانی که می توانند با استفاده از مدیوم تصویر در جهت تعمیق هرچه بیشتر فرهنگ اصیل ما گام بردارند به نحو مطلوب تری حمایت شود و در این راستا به دلیل اهداف مشترکی که با حوزه هنری داریم، قصد داریم همکاری خود را با این مرکز پیش از پیش توسعه دهیم.