- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

پوران درخشنده آثار سینمایی خود را به دانشگاه نورث وسترن شیکاگو اهدا کرد

pouran-western-shicago

پوران درخشنده در کنار برگزاری چندین نشست تخصصی و کارگاه آموزشی ، آثار سینمایی خود را به دانشگاه نورث وسترن شیکاگو در آمریکا اهدا کرد.

سوره سینما – پوران درخشنده که به دعوت گروه خاورمیانه و شمال آفریقای پردیس دانشگاه «نورث وسترن» Northwestern شیکاگو به آمریکا سفر کرده است؛ بعد از نمایش موفقیت‌آمیز «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند»، فیلمنامه این فیلم، دیگر آثار سینمایی و همچین کتاب «بانویی از زاگرس» که به دنیای سینمای این کارگردان و تهیه‌کننده سینمای ایران اختصاص دارد را به آرشیو دانشگاه «نورث وسترن» شیکاگو در کشور آمریکا اهدا کرد.

فیلم سینمایی «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» در جدیدترین حضور بین‌المللی خود، در برنامه‌ای تحت عنوان «مروری بر آثار سینمایی پوران درخشنده» ساعت ۶ بعدازظهر روز ۲۷ فروردین ماه (۱۶ آپریل ۲۰۱۵) در موزه بلاک سینما در پردیس دانشگاه «نورث وسترن» شیکاگو، روی پرده رفت و مورد استقبال بی‌نظیر اساتید، دانشجویان و تماشاگران قرار گرفت. این فیلم در دو سانس دیگر نیز از جمله؛ در روز ۲۵ فروردین ماه جاری (۱۴ آپریل) و همچنین در روز ۳۱ فروردین ماه جاری (۲۰ آپریل ۲۰۱۵) در این دانشگاه به نمایش درآمد.

پس از نمایش فیلم سینمایی «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» در آمریکا، جلسه پرسش و پاسخ این فیلم با حضور پوران درخشنده برگزار ‌شد و این فیلمساز ایرانی به سؤالات متعدد دانشجویان از ملیت‌های مختلف پاسخ گفت.

این کارگردان و تهیه‌کننده سینمای ایران با اشاره به این‌که موضوع این فیلم فقط به ایران مربوط نمی‌شود و مشکل و معضل جهانی را مطرح می‌کند از دانشگاه «نورث وسترن» شیکاگو به خاطر بهتر نزدیک‌ترکردن نگاه‌ها به‌هم و تلاش برای درک بهتر آدم‌ ها از همدیگر تشکر کرد.

در این جلسه همچنین پوران درخشنده در مورد جایگاه سینمای ایران گفت: سینمای ایران به سادگی از انسان و جایگاهش حرف می‌زند؛ اما با زبانی که انسان غریبی تشنه شنیدن آن است.

تعدادی از مردم نیز از دیدن «هیس! …» خوشحالی خود را ابراز داشتند و این‌که دانشگاه پلی ارتباطی خوبی برای شناخت بهتر آنها با فرهنگ و هنر مردم ایران از راه نمایش فیلم‌های خوب سینمای ایران شده است.

پوران درخشنده همچنین در شیکاگو، در کنار دیدار با دانشجویان ایرانی از کلاس‌های مختلف سینمایی بازدید کرد و همچنین در چندین نشست تخصصی شرکت کرد و ورک شاپی در مورد شیوه کارگردانی‌اش را برپا کرد.

مروری بر آثار سینمایی پوران درخشنده با نمایش آثار این کارگردان و تهیه‌کننده سینمای ایران، از جمله؛ فیلم‌های سینمایی «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند»، «بچه‌های ابدی»، «رؤیای خیس» و … در روزهای ۲۵ فروردین ماه تا ۱ اردیبهشت ماه جاری (۱۴ تا ۲۱ آپریل ۲۰۱۵) در پردیس دانشگاه نورث وسترن شیکاگو در آمریکا برگزار شد.