- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

مرور اکران نوروزی در مجله ۲۴

24-63

شصت‌ و‌ سومین شماره‌‌ مجله‌ ۲۴ با مجموعه مطالبی درباره‌ فیلم‌های اکران نوروزی منتشر شد.

سوره سینما- گفت‌وگوی احمد طالبی‌نژاد با مسعود جعفری جوزانی، گفت‌وگوی آتیلا پسیانی با بهروز افخمی، گفت‌وگوی سروش صحت با ابوالحسن داوودی، گفت‌وگوی حسین مهکام با محمدرضا گوهری و گفت‌وگوی مجید اسلامی با نگار جواهریان درباره‌ فیلم‌های ایران برگر، روباه، رخ دیوانه و پریدن از ارتفاع کم مهم‌ترین مطالب این بخش از مجله است؛ همینطور مناظره‌ جواد طوسی و امیر پوریا و نقد‌هایی به قلم علی مصلح حیدرزاده، آنتونیا شرکا، نیما حسنی‌نسب و محسن آزرم درباره‌ وجوه مثبت و منفی مهم‌ترین فیلم‌هایی که در ابتدای سال ۹۴ اکران شده‌اند. تصویر روی جلد این شماره هم به همین مناسبت به تصاویر تعدادی از مصاحبه‌کنندگان و مصاحبه‌شوندگان این بخش از مجله اختصاص دارد.

در بخش سینما دنیای جدید‌ترین شماره‌ی مجله‌ی ۲۴، دو پرونده درباره‌ی فیلم‌های لویاتان و فاکس‌کچر منتشر شده است. مرور کارنامه‌ آندری زویاگینتسف به‌همراه گفت‌وگو با او، مطالبی به قلم سعید عقیقی، محمد وحدانی و پیتر برادشاو در پرونده‌ی لویاتان منتشر شده است. در پرونده‌ فاکس‌کچر هم می‌توانید مجموعه مطالبی درباره‌ی این فیلم، از جمله گفت‌وگویی با بنت میلر و مطالبی به قلم سعید قطبی‌زاده، علی مصلح حیدرزاده و تاد مک‌کارتی بخوانید. معرفی فیلم‌های کینگزمن: سرویس مخفی، هنوز آلیس، تمرکز، جلوس ژوپیتر، فرار در سراسر شب و پدینگتون به‌همراه ریویوهایی درباره‌ی قصه‌های وحشی، آقای ترنر و ویپلیش از دیگر مطالب این بخش از مجله است.

24-63-poster [1]

در بخش راهنما با جدیدترین کتاب‌های سینمایی آشنا می‌شوید و یادداشت‌هایی درباره‌ی فیلم‌های نفرت عشق، در جستجوی ویوین مایر، چشمان بزرگ و جان ویک می‌خوانید. گفت‌وگو با پوران درخشنده و مایک لی درباره‌ی اولین فیلم‌هایی که کارگردانی کرده‌اند و قسمتی دیگر از کارگاه آموزش نقدنویسی هم در بخش کارگاه منتشر شده است. یادی از موسیقی متن فیلم شیر شاه، مرور یک سکانس خاطره‌انگیز از فیلم بانی و کلاید و پرونده‌ی بازنگری فیلمیک شب اتفاق افتاد به‌همراه یادداشتی به قلم کوثر آوینی و سرگذشت و شیوه‌ی فیلمسازی فرانک کاپرا از زبان خودش در بخش نوستالژی شماره‌ اردیبشت‌ماه مجله‌ی ۲۴ منتشر شده است.