- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«از زندگی نترس» در راه پروانه ساخت/ نظر علیرضا فرید درباره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

alireza-farid

علیرضا فرید فیلم سینمایی سوم خود را امسال کلید می‌زند.

فرید به سوره سینما گفت: به تازگی نگارش فیلمنامه «از زندگی نترس» را به پایان رسانده ام و در اوایل هفته آینده آن را برای گرفتن پروانه ساخت ارائه خواهیم کرد. این فیلم فضاهای متنوعی برای فیلمبرداری خواهد داشت و به امید خداوند حتما در سال ۹۴ کلید می‌خورد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا فیلم قبلی خود، «خنده های آتوسا» را به جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ارائه نداده توضیح داد: من اصلا برای شرکت در این رویداد پیگیر نبودم. ترجیح می‌دهم انرژی و وقت خود را برای اکران عمومی آثار صرف کنم و نه شرکت در جشنواره. چندان معتقد نیستم که حضور در جشنواره برای فیلمی به منزله بهره‌مندی از فضای تبلیغاتی باشد، چون بارها پیش آمده فیلمی در جشنواره ای بدرخشد اما یا اکران عمومی خوبی نداشته باشد و یا اصلا رنگ پرده را به خود نبیند.

فرید همچنین گفت: تهیه کننده و دفتر پخش «خنده‌های آتوسا» در تلاش هستند این فیلم را به زودی اکران کنند اما هنوز قطعیتی وجود ندارد. من برای مردم فیلم ساخته ام و منتظر دریافت بازخورهای آنان هستم و فعلا به این موضوع فکر نمی کنم که چه زمانی برای نمایش فیلم مناسب تر است. چیزی که همیشه ذهن مرا به خود مشغول می‌کند، دیدن بازخورد کارم در چشم تماشاگر است.

مدتی پیش رسانه‌ها خبر تلاش تهیه کننده «خنده‌های آتوسا» برای ثبت شدن این فیلم در کتاب رکوردهای جهان، «گینس» را منتشر کردند و علیرضا فرید در این بار توضیح داد: اینکه من آن فیلم سینمایی را طی چند روز فیلمبرداری کنم الزام فیلمنامه بود و ابدا اینطور نبود که بخواهم اسمم را در جایی ثبت کنم چون سینما هنر است و نه رقابت و از هم جلو زدن! ثبت شدن نام فیلم در کتاب گینس خواسته تهیه‌کننده اثر بود و من فقط همان کاری را انجام دادم که باید انجام می‌شد.

علیرضا فرید پیش از این فیلم «دو ساعت بعد، مهرآباد» را هم کارگردانی کرده است.