- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

صالحی و بازگشت به تلویزیون/ مدتی نبودم، دستمزدم باید کم می‌شد!

parastoo-salehi

پرستو صالحی که در سال‌های اخیر فعالیتی در تلویزیون نداشته، با مجموعه «شهر من شیراز» دوباره به حوزه کاری‌اش برگشته است.

صالحی درباره از سرگیری فعالیت‌هایش به سوره سینما گفت: متاسفانه قصه این سریال خوب از کار در نیامد و روایت چفت و بست نداشت. هر کسی باید مسئولیت کار خود را به عهده بگیرد و من قبول دارم در این تجربه اشتباه کردم. این سریال اگرچه نقاط مثبت زیادی داشت اما می‌شد بهتر از این باشد. چارچوب و فضای کار بیشتر به سریال هایی دهه ۷۰ نزدیک است. همه بازیگران، هنرمندان محبوبی هستند که مردم دوستشان داشتند. کارگردان سعی کرده بود حتی برای نقش‌های کوتاه هم از بازیگران حرفه‌ای استفاده کند. این از محاسن «شهر من شیراز» است اما متاسفانه مسایل دیگر به کیفیت اثر لطمه زد.

وی افزود: من خودم را نمیگویم و تمرکزم به همکارانی است که در این پروژه کنارشان حضور داشتم. برای تلویزیون تجربه خوبی بود که بداند اگر از چهره های محبوب مردم استفاده کند بیننده ها بیشتر جذب می شوند بسیاری از مجموعه ها معمولا یک یا دو بازیگر مطرح را دعوت می کنند اما بقیه همه چهره هایی هستند که مخاطب هیچ سبقه ای از آنان نمیداند و نمیتواند به خوبی ارتباط برقرار کند از این نظر تلاش کارگردان قابل احترام بود اما متاسفانه ضعف هایی بود که نمیتوان آنها را نادیده گرفت. مطرح کردن شان هم خیلی خوب نیست و انگار به سر کار خودمان می زنیم.

صالحی گفت: ما تلاش کردیم برخی از آنها را گوشزد کنیم ولی گفتند کار در تدوین درست می شود. اما تدوین که معجزه نمی کند. ما برخی از هنرمندان خوب و بخشی از قصه را به خاطر مسایل مالی از دست دادیم و اینگونه شد که داستان خلاء زیادی را درخود بوجود آورد. نقش من در این مجموعه انگار زنی است که دنبال دوستانش این طرف و آنطرف می رود و اصلا معلوم نیست چرا شوهر بداخلاق دارد یا از بچه اش چه کسی نگهداری می کند. متاسفانه تلویزیون برای فیلمنامه خوب هزینه نمی کند و باعث می شود اغلب فیلم های ایرانی بگونه ای باشد که شما از هرجا قصه را ببینید چیزی از دست ندهید.

این بازیگر افزود: من بعد از چندسال به فضای بازیگری برگشتم و این مساله مرا هم مثل بقیه هنرمندان درگیر قصه دستمزد کرد. با این تفاوت که قبل از جدی شدن هرکاری همه از تجربه و سابقه حرف می‌زنند و تعریف می‌کنند اما زمانی که برای قرارداد می‌روم در اتاق تولید بازخوردها شکل دیگری دارد و رفتارها طوری است که انگار چون مدتی نبودم دستمزدم باید کم می‌شد. دوست دارم بعد از این بین کارهایم فاصله نیفتد ولی امیدوارم پیشنهادهای بهتری داشته باشم.

سریال «شهرمن شیراز» به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد بنایی به تازگی تمام شد. قصه این مجموعه یک ملودرام اجتماعی خانوادگی است که با هنرنمایی زیبا بروفه (نرگس)، مهدی امینی‌خواه (محسن)، پرستو صالحی(عفت)، حسن جوهرچی (علایی)، روشنک عجمیان (بهاره)، رامیتن خداپناهی (خسرو)، حدیث فولادوند (فرزانه)، فلامک جنیدی (سمیرا)، رامین ناصر نصیر (غفار)، زهرا سعیدی (طلعت)، جمشید جهان زاده، فریده دریامج، پروین ملکی، محمد برسوزیان همراه با کلارا کرونا هنرمند ایتالیایی روی آنتن رفت. قصه زندگی چهار زن را روایت می‌کند که هر کدام به نوعی درگیر مسائل خانوادگی و اجتماعی هستند و می کوشند از زیر بار مشکلات سر بلند بیرون بیایند.