- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای رسانه‌ای مدرن برای انتقال مفاهیم اخلاقی به مخاطب است

ghorbani

دبیر هنری و اجرایی دهمین دوره جشنواره فیلم ۱۰۰ از داوری چند فیلم بلند سینمایی در دوره جدید خبر داد.

علی قربانی به سوره سینما گفت: امسال دهمین دوره جشنواره فیلم ۱۰۰ برگزار می شود و باید گفت این رویداد دیگر راه خودش را پیدا کرده است. عنوان سینمای اخلاق، چیزی است که به طور دائم بر پیشانی این جشنواره حک شده و تعالی ارزش های انسانی، هدف و شعار همیشگی آن است.

وی افزود: امسال نسبت به سال های گذشته تغییرات خاصی را شاهد نخواهیم بود و جشنواره با چند بخش اصلی شامل داستانی، مستند، سینمای اخلاق، بخش بین الملل و چشم انداز ۱۴۰۴ برگزار خواهد شد، ضمن اینکه ما امسال هم چند فیلم بلند سینمایی را که در جهت توسعه اخلاق گام برداشته باشند مورد داوری و تقدیر قرار خواهیم داد و همچنین در همین راستا از چند هنرمند نیز قدردانی می کنیم.

قربانی همچنین گفت: جشنواره فیلم ۱۰۰ با جشنواره فیلم های موبایلی تفاوت دارد. ما یک نگاه جدی و تخصصی به فیلم صد ثانیه ای داریم و می گوییم این نوع از فیلم ها هم می توانند درست مثل یک رسانه گویا عمل کنند و با جاری کردن ایجاز و خلاقیت، ابزار مناسبی برای انتقال پیام باشند. فیلم صد ثانیه ای یک مجرای جدید و مدرن است که می تواند در تلویزیون بانک ها، فروشگاه ها، ایستگاه مترو و … پخش شود و کارکرد ایده آل خود را هم داشته باشد.

قربانی درباره فیلم های مرتبط با سند چشم انداز بیست ساله (ایران ۱۴۰۴) توضیح داد: این فیلم ها به منظور تبیین، تفسیر و تعمیق سند چشم انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ایران ساخته می شوند و با همین رویکرد مورد قضاوت قرار می گیرند. این بخش یکی از مهم ترین بخش های جشنواره ماست.

فراخوان دهمین دوره جشنواره فیلم ۱۰۰ سال گذشته منتشر شده و متقاضیان می توانند تا پایان دی ماه ۹۴ آثار خود را به دبیر خانه ارسال کنند. دهمین دوره جشنواره فیلم ۱۰۰ از دوازدهم تا چهاردهم اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود.