- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

جزئیات بازار فیلم بین‌الملل جشنواره فیلم فجر/ ۲۶ تهیه‌کننده و ۳۰۰ فیلم ایرانی در بازار

naghibi

مدیر هجدهمین بازار بین‌المللی فیلم از عرضه ۳۰۰ فیلم از تولیدات چند سال اخیر سینمای ایران از انیمیشن، فیلم‌کوتاه، مستند و داستانی در این بازار خبر داد.

سوره سینما -مهر نوشت: مریم نقیبی در گفتگویی با اشاره به متفاوت برگزار شدن این دوره از بازار فیلم تهران نسبت به سال‌های قبل گفت: هجدهمین بازار فیلم به شکلی کاملا متفاوت نسبت به سال‌های گذشته برگزار می‌شود و تغییرات عمده‌ای از جمله تمرکز بر فروش فیلم‌های ایرانی، تغییر شکل غرفه‌ها و دعوت از توزیع‌کننده و تولیدکننده‌های اصلی سینمای ایران در این بازار اعمال شده است. در این دوره از بازار فیلم، پنج غرفه انیمیشن و ۱۵ غرفه سینمایی ایجاد شده است تا شرکت‌کنندگان بتوانند آثار خود را در معرض دید مهمانان خارجی قرار دهند.

مدیر هجدهمین بازار بین‌المللی فیلم افزود: برای اولین بار سیستم دیجیتال کردن فیلم‌ها در این بازار اعمال شده است و فیلم‌ها از این طریق به راحتی در اختیار بازدیدکنندگان خارجی قرار می‌گیرند. بر همین اساس هشت کامپیوتر در نظر گرفته شده که علاقه‌مندان بتوانند فیلم‌های مورد نظر خود را انتخاب و به صورت کاملا مجزا تماشا کنند. علاوه بر این امکانات، هر شرکت پخش‌کننده سینمایی که در بازار غرفه دارد، می‌تواند فیلم‌های خود را به صورت کاملا شخصی به متقاضی نمایش دهد.

وی با اشاره به اینکه ۳۰۰ فیلم سینمایی برای تماشای شرکت‌کنندگان در سرور اصلی ذخیره شده است، توضیح داد: این آثار شامل تولیدات انیمیشن، سینمای بلند، فیلم کوتاه و مستند است که از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ تولید شده است. همه آثار ارائه شده با زیرنویس انگلیسی در اختیار شرکت‌کنندگان قرار داده می‌شود.

مدیر هجدهمین بازار بین‌المللی فیلم در پایان گفت: در این بازار ۲۶ تهیه‌کننده سینمایی، ۳۰ نماینده از فستیوال‌های بین‌المللی و ۵۶ خریدار و پخش‌کننده حضور دارند. همچنین فیلم‌‌های جدید ایرانی با زیرنویس انگلیسی در سالن‌های پردیس ملت برای علاقه‌مندان به تماشا گذاشته می‌شود.

این بازار فیلم تا جمعه ۱۱ اردیبهشت‌ماه در طبقه دوم پردیس ملت در تهران برپا است.