- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«دیدار در شرمیتوو» به آرامی پیش می‌رود

iraj-taghi-poor

ایرج تقی‌پور گفت: برخی علاقمند به ساخت آثاری چون «دیدار در شرمیتوو» نیستند.

عضو شورای سیاست ‌گذاری گروه «هنر و تجربه» درباره فیلم‌های اکران شده در بخش بین الملل جشنواره فجر و استفاده آنها در گروه «هنر و تجربه» به سوره سینما گفت: نمایش فیلم‌ها در بخش «هنر و تجربه» جشنواره فیلم فجر الزاما به معنای اکران در گروه «هنر و تجربه» عمومی نیست. این آثار را جشنواره صرفا برای این فستیوال خریداری کرده ولی ما باید ببینیم هرکدام که پاسخگوی هزینه هایش باشد را انتخاب و با صاحبان اثر مذاکره کنیم از این جهت الزاما همه آثار خریداری نمی شود.

وی در خصوص اینکه آیا بازار بین الملل جشنواره کاربردی برای فیلم های «هنر و تجربه» دارد گفت: فیلم های ایرانی هنر و تجربه صرفا برای اکران در سالن های سینما و داخل کشور به ما واگذار شده و ما دخالتی در پخش بین الملل نداریم . البته به طور کل گروه هنر و تجربه بر اساس آیین نامه ای که دارد فیلم هایی را می پذیرد که متقاضیانش مالک فیلم بوده و پروانه نمایش معتبر داشته باشند. ما وارد موضوعات نهادی نمی‌شویم و با صاحبان فیلم مذاکره خواهیم داشت.

تقی‌پور درباره فعالیت های سینمایی خود گفت: هنوز سرمایه کامل برای تولید «دیدار در شرمیتوو» فراهم نیست. امیدواریم فرصتی فراهم شود تا در فصل بهار بتوانیم برای بازدید لوکیشن ها به مسکو سفر کنیم. ما به آرامی روند پیش تولید را می‌گذرانیم. فیلم به خاطر ساختاری که دارد احتیاج به تصمیم درست و دقیق‌تری بگیریم. از طرفی برخی علاقمند به ساخت چنین آثاری نیستند و ما به زحمت می توانیم سرمایه‌های این کار را تامین کنیم.

وی افزود: همه عوامل تولید ایرانی هستند و قرار نیست از این نظر با کشورهای دیگر همکاری داشته باشیم فقط در حوزه بازیگری قصد داریم از بازیگران بین المللی استفاده کنیم. یکی دیگر از دلایلی که روند کار را آرامتر می‌کند همین انتخاب و تصمیم گیری است.