- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

بازار فیلم‌های ایرانی بهتر است ابتدا در سطح منطقه رشد کند

ali-ghaffari

علی غفاری موفقیت بازار فیلم را یک فرآیند مرحله به مرحله توصیف کرد که باید ابتدا از کشورهای منطقه شروع شود.

غفاری به سوره سینما گفت: نمایش فیلم «ابو زینب» با نام دوم «راز پنهان» در جشنواره بین المللی فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت انجام شد. من هم برای اولین بار در این نمایش، در کنار سینمادوستان و میهمانان داخلی و خارجی جشنواره فیلم فجر حضور داشتم.

وی افزود: بازار یک جشنواره می تواند موفق ترین بخش و همچنین کاربردی ترین بخش آن باشد، اگر برای آن هزینه های لازم خرج شود و برنامه ریزی های مورد نیاز صورت بگیرد. البته خود فیلم ها هم باید به گونه ای باشند که امکان عرضه جهانی آنها وجود داشته باشد. این مهم است که فیلمسازان ما در هنگام ایده پردازی و طراحی داستانی به ابعاد جهانی اثر هم فکر کنند. به طور کلی به نظر می‌رسد برای داشتن یک بازار فیلم موفق بهتر است ابتدا از کشورهای منطقه شروع کنیم و سعی داشته باشیم آثار سینمای خود را ابتدا به کشورهای همسایه معرفی کنیم.

غفاری همچنین گفت: ما در تلاش هستیم شرایط اکران «ابو زینب» را در کشورهای عرب زبان فراهم کنیم. این فیلم تا امروز تنها یک نمایش خارجی داشته، آن هم در شهر بیروت لبنان و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد، سفیر ایران و دست اندرکاران امور فرهنگی کشور لبنان انجام شد. اولویت ما برای نمایش فیلم طبیعتا کشورهایی این چنینی است که با خودمان مشترکات فرهنگی داشته باشند. امیدوارم مسوولان امر نیز با در نظر داشتن این قرابت های فرهنگی و دینی برای توسعه بازار فیلم بیش از پیش تلاش کنند.

فیلم سینمایی «ابوزینب» به کارگردانی علی غفاری و با بازی جمعی از بازیگران لبنانی در بخش داخلی جشنواره فیلم فجر شرکت کرد و اکنون نیز در بخش بین المللی آن حضور دارد.