- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

انتقاد کمال تبریزی از نحوه اکران «طعم شیرین خیال»/ کمدی فلسفی «رستگاری جهان» در راه تولید

kamal-tabrizi

کمال تبریزی از شرایط اکران و پخش فیلم سینمایی «طعم شیرین خیال» انتقاد کرد.

سوره سینما- محیا رضایی: کمال تبریزی یکی از سینماگرانی است که برای تماشای فیلم‌های سی و سومین جشنواره فجر به پردیس ملت آمد، فیلم «طعم شیرین خیال» ساخته تبریزی نوروز ۹۴ روی پرده بود و البته نتوانست موفقیت «طبقه حساس» را برای سازنده‌اش تکرار کند. کمال تبریزی از نحوه پخش و زمان اکران این فیلم راضی نیست و معتقد است شرایط به ضرر فیلمش تمام شده است.

از شرایط اکران فیلم «طعم شیرین خیال» راضی هستید؟

کمال تبریزی: نه، شرایط اکران این فیلم خوب نبود. این فیلم در زمان مناسب اکران نشد و موارد دیگری چون نحوه پخش و شکل تبلیغات هم اصلا خوب نبود. به همین خاطر «طعم شیرین خیال» آنطور که باید دیده نشد و مورد توجه قرار نگرفت.

این فیلم توسط دفترپخش فیلم نورتابان اکران شد اما متاسفانه آمار درست و دقیقی منتشر نمی شود. شما دلیل این مساله را می‌دانید؟

من خیلی در جریان آمار فروش نیستم و از شیوه پخش هم اطلاع ندارم، اما فکر می‌کنم فیلم می‌توانست بیشتر از این ها مورد اقبال مخاطب قرار بگیرد در صورتی که نمایش و نحوه اکران باعث شد فیلم ضربه سنگینی بخورد.

«پاداش» بعد از مدت‌ها توقیف پروانه نمایش گرفت. آیا برای اکران هم زمانش مشخص است؟

این فیلم به دفتر پخش مولود رسانه واگذار شده و ما پیگیر هستیم تا هرچه زودتر اکران کنیم. اگر در یکی دوماه آینده این اتفاق نیفتد نهایتا در نوبت عیدفطر روی پرده خواهد رفت.

kamal-tabrizi_2 [1]

شما در دوره قبل دو فیلم توقیفی داشتید. در حال حاضر فیلم هایی هستند که با داشتن مجوز عملا از اکران شان جلوگیری شده است. به نظر شما چه تفاوتی بین این دو دوره وجود دارد؟

فکر می‌کنم شرایط تفاوت نکرده است، در واقع تفاوت فقط در صفحه کاغذی است که روی آن نوشته شده، فیلم شما مجاز به نمایش است. اما ارزش آن در حد یک تکه کاغذ است و عملا قابل استفاده نیست. موقع نمایش ممکن است اتفاقات زیادی رخ دهد یا موانعی ایجاد شود که شما با داشتن مجوز نمایش باز هم نتوانید فیلمتان را اکران کنید. به نظر من فقط تا حدی فرم و شکل ماجرا عوض شده ولی محدودیت‌هایی که همیشه وجود داشت و به خاطر آن برخی فیلم‌ها نمی‌توانستند اکران شوند کما فی‌السابق وجود دارد.

در سریال سازی هم با مساله توقیف مواجه بودید. از «سرزمین کهن» چه خبر؟

این سریال از پاییز دوباره روی آنتن می‌رود. خوشبختانه تا حد زیادی مشکلات برطرف شد و قرار است از قسمت اول منهای حذفیاتی که اعمال شد دوباره پخش شود.

ممیزی‌ها به کار آسیبی نزد؟

اصلاحاتی که روی کل کار انجام شد نسبت به قبل خیلی کمتر است تا حدی که وقتی از اول پخش شود شما قسمتی را میبینید که قبلا به طور کامل حذف شده بود.

امسال پروژه سینمایی تازه ای هم دارید؟

کار تازه ای را شروع کردم و امیدوارم بتوانم به زودی تولید را آغاز کنم. این فیلم «رستگاری جهان» نام دارد و موضوعی کمدی – فلسفی دارد. در واقع مثل همه کارهایم با تم طنز نوشته و تولید می‌شود، باید فضای طنز حتما وجود داشته باشد و مضامین متفاوت را در این قالب بهتر می‌توان بیان کرد.