- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

نظر زرین‌دست درباره جشنواره فیلم فجر/ سینمای ایران ظرفیت بین‌المللی شدن دارد

zarin-dast-1

فیلمبردار «مزار شریف» جدایی بخش بین‌الملل از بخش داخلی جشنواره فیلم فجر را درست ارزیابی کرد.

علیرضا زرین‌دست به سوره سینما گفت: اگر از سینمای ایران فیلم های قوی و مناسبی در جشنواره های بین المللی به نمایش درآید،حتی اگراین فیلم ها موفق به دریافت جایزه هم نشوند در نهایت باعث ترغیب مردم جهان به تماشای فیلم های ا یرانی خواهند شد.

وی در ادامه جدایی بخش بین الملل جشنواره از بخش ملی را اقدامی درست دانسته و اظهار کرد: لازم است در حوزه سینمای بین الملل به افق های دوردست توجه شود. در سینمای ما فیلم‌های قوی مختلفی ساخته می شود که این آثار می توانند پاسخگوی جشنواره های بین المللی و از جمله بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر باشند. از نظر فیلم‌های قوی جایی برای نگرانی مسئولان برگزاری جشنواره وجود ندارد چرا که در سینمای ایران این توان وجود دارد و تنها کافی است مدیران تصمیم درست و به موقعی در این زمینه اتخاذ کنند.

zarin-dast-2 [1]

زرین‌دست در بخض دیگری از صحبت های خود به ارائه توضیحاتی درباره«مزارشریف» پرداخته و عنوان کرد: فیلمبرداری این فیلم کار دشواری بود، مجبور بودیم فضای یک شهر را در یک سوله ایجاد کنیم و به همین دلیل بسیاری از پلان ها با نورپردازی ایجاد شد. مهارت عوامل مختلف فیلم از جمله طراح صحنه،کارگردان،صدابردار و مسئولان فنی باعث شکل گیری چنین صحنه‌هایی شد. در هر صورت برای ساخت این فیلم تلاش‌های متعددی صورت گرفت و با صبر و حوصله و اندیشه های هنرمندانه این اثر شکل گرفت.

فیلمبردار «مزار شریف»در پایان با تاکید بر این که این فیلم بر اساس یک داستان واقعی شکل گرفته، گفت: کارگردان این فیلم حدود ۱۰ تا ۱۲ سال به دنبال ساخت آن بود چراکه واقعا دیپلمات‌های ایرانی، مظلوم بودند که با تصمیم خود آنجا ماندند. این تصمیم آنها کاری با ارزش و استثنایی بوده. ما برای این فیلم تلاش بسیارکردیم که بتوانیم این موضوع را به شکلی که رخ داده به تصویر درآوریم.