- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

بازار جشنواره فیلم فجر گرم شد

fajr-intl1

بازار جشنواره بین‌المللی فیلم فجر سه‌شنبه هشتم اردیبهشت‌ماه گرمتر از روزهای قبل بود.

سوره سینما- چهارمین روز برگزاری بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر به مدت سه ساعت رونق داشت. اگرچه فیلم سینمایی «۳۶۰ درجه» به کارگردانی سام قریبیان بهانه تجمع علاقمندان بود اما اکثر قریب به اتفاق تماشاگرانی که بعد از فیلم سالن را ترک می‌کردند رضایت چندانی از فیلم در چهره و صحبت های دوستانه شان به چشم نمی‌خورد.

در دومین روز برگزاری بازار فیلم ایران اغلب غرفه ها بدون متصدی و با تعداد نفراتی محدود را شاهد بودیم و این به توجیه برخی مسئولین به خاطر جانیافتادن این شکل برگزاری است که امید دارند در روزهای آینده این بازار کساد رونق می‌گیرد. قبل از اکران فیلم «۳۶۰ درجه» فیلم سینمایی «معلم» محصول مشترک ایران و تاجیکستان به نمایش درآمد که حضور مهناز افشار در این اثر توجه مخاطبین را به خود جلب کرد اگرچه دلیلی برای جذب مردم و اهالی رسانه به پردیس ملت نبود.

fajr intl2 [1]

اگرچه هنرمندان صاحب نام تمایل چندانی به این اتفاق مهم سینمایی در سطح بین الملل نشان ندادند اما گهگاه حضورشان در محل برگزاری به چشم می خورد در کنار افرادی چون مسعود آب پرور، محسن قاضی مرادی و همسرش مهوش وقاری، عصر روز گذشته کمال تبریزی به پردیس ملت آمد و با مهمانان و داوران خارجی خوش و بش کرد.

بر اساس گفته برخی اهالی رسانه که از روز اول به طور مرتب در پردیس سینمایی ملت حضور داشتند دیروز جشنواره شلوغترین زمان از ابتدا تا الان را هنگام اکران فیلم سام قریبیان به خود دید. اگرچه حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی، هم ساعاتی در بازار فیلم حضور داشت اما خبرنگاران کمتر برای انجام مصاحبه و سوالات پی در پی سراغش می‌رفتند. دیگر نکته قابل توجه اینکه به خاطر فراغت خاطر مهمانان و داوران خارجی اغلب این افراد گردش و پیاده روی در پارک را به ماندن در سالن‌های پردیس ترجیح می‌دادند.