- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

بابک کریمی: سینمای ایران در حال پوست‌اندازی است

babak-karimi

بازیگر فیلم سینمایی «۳۶۰ درجه» معتقد است که سینمای ایران در حال پوست‌اندازی است و آنچه شایان توجه است آینده سینما و توجه به جریان فیلمسازی جوانان است.

به گزارش سوره سینما ، بابک کریمی که تجربه بازی در فیلم‌های سینمایی بین‌المللی همچون «ماهی و گربه»، «جدایی نادر از سیمین» و… را دارد، درباره استقلال بخش بین‌المللی جشنواره اظهار کرد: برای جمع بندی درباره عملکرد جشنواره در بخش بین‌المللی باید بر پایه اطلاعات پیش رفت تا ارزیابی درستی از آن داشت.

وی افزود: اما باید این نکته را بیان کنم که همزمانی بخش بین‌المللی با ملی اصلا مناسب نبود. چراکه مدیریت این دو رویداد مهم به صورت همزمان سخت می‌شود و نمی توان چشم انداز سینمای ایران را یکباره در بازه زمانی ۱۰ روزه‌ای ترسیم کرد.

کریمی با اشاره به دیگر ظرفیت‌های این استقلال ادامه داد: جداکردن بخش بین‌المللی فرصتی را برای سینماگران فراهم می‌کند که به تماشای فیلم‌های بیشتری بنشینند و با نظرات ته نشین شده‌ای فیلم‌ها را دنبال کنند.

وی در پاسخ به این‌که فیلم «۳۶۰ درجه» چقدر از نظر مفهومی قابلیت‌ حضور در بخش رقابتی بین‌المللی را دارد، بیان کرد: برای اظهار نظر در این رابطه باید بدانیم که این فیلم با چند و چه آثاری رقابت کرده است. اما طبیعی است که هر فیلمسازی آرزو دارد تا اثر خود را به مخاطبان بیشتری برساند و کارش ارتباط خوبی با تماشاگر بگیرد. بنابراین هر آنچه تسهیل‌کننده این امر باشد، مورد استقبال و خواسته‌اش است.

کریمی تصریح کرد: امسال فیلم‌های زیادی در سینما تولید شد که امکان جا دادن همه‌شان در بخش ملی وجود نداشت.

این بازیگر خاطرنشان کرد: از طرفی سینمای ایران هم در حال پوست‌اندازی است و معتقدم نباید تک تک فیلم‌ها را ارزیابی کرد بلکه تاثیرات موجی را بررسی کرد که در سینمای کشور جریان دارد.

کریمی ادامه داد: باید توجه کرد که نسل جوان در فیلمسازی‌شان به چه المان‌هایی توجه دارند. به ویژه در شرایطی که بسیاری از فیلم‌ها با هزینه شخصی و به طور مستقل ساخته می‌شود.

وی در پایان گفت: همچنین باید ببینیم چه آینده ای در انتظار سینمای ایران است و این مهم‌تر است که یک فیلم را ملاک داروی و ارزیابی قرار دهیم. در واقع باید نگاهی از بالا به این ماجرا داشته باشیم.