- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

بازار فیلم به اقتصاد سینما کمک می‌کند/ تولید مشترک ما را به استاندارد جهانی نزدیکتر می‌کند

maryam-naghibi1

مریم نقیبی مدیر بخش بین‌الملل سازمان سینمایی سوره معتقد است تولید مشترک سینمای ایران با سایر کشورها ما را در رسیدن به استانداردهای جهانی کمک می‌کند.

نقیبی درباره شرایط بازار فیلم به سوره سینما گفت: تا الان اوضاع هرچه جلو رفتیم بهتر شد خوشبختانه امسال بخش video library کمک زیادی به ما و مهمانان خارجی کرد و خریداران توانستند هر اطلاعی که از فیلم ها می خواستند در اختیار داشته باشند و به سوالات شان پاسخ داده شود. آنها از این طریق فیلم های دلخواه شان را می بینند و به راحتی می توانند با صاحبان اثری که انتخاب کردند مستقیم وارد مذاکره شوند.

وی درباره محصولات حوزه هنری در بخش بازار فیلم افزود: فیلم سینمایی «مزار شریف» که البته در بخش رقابتی بین الملل جشنواره فیلم فجر هم حضور دارد در این بازار عرضه می شود و دوستان می توانند در سالن های اصلی فیلم را ببینند. ۱۳ اثردیگر هم از تولیدات ۲۰۱۲ تا الان محصول حوزه هنری در video library  گنجانده شده و در غرفه هم فیلم های جدید برای مراجعه کنندگان فراهم شده است. ضمن اینکه ما بازخوردهارا بعد از جشنواره دریافت می کنیم.

نقیبی گفت: برای همسان شدن با فستیوال های بین المللی سینمایی و رونق بیشتر بازار فیلم باید بازار را به سمت دیجیتالی تر شدن و مدرن تر شدن سوق دهیم. در این رابطه نظر همه کسانی که اطلاعات و تجربیاتی دارند باید به کارگرفته شود . به هر حال شروع هرکاری مشکل است برداشتن گام اول واقعا سخت بود و این اتفاق افتاد اما اینکه بعد از این به چه مسیری برویم به همت عالی دوستان و مسئولان بستگی دارد که به این مساله توجه داشته باشند.

maryam-naghibi2 [1]

وی افزود: این بازار باید به سمتی رود که اقتصاد سینمارا از این وضعیت نجات دهد اگر غیر از این باشد تلاش ما بیهوده خواهد بود. قبل از هرچیز شفاف سازی لازم است و این بازار شاید راهی بود برای شفاف سازی بیشتر به این معنی که خودمان بدانیم چه در دست مان داریم وکاربردهای هرکدام را بشناسیم. قبل از اینکه با بازار جهانی رقابت کنیم فرصتی شد تا محصولات مان باهم از نگاه سینماگران غیر ایرانی رقابتی داشته باشند.

نقیبی گفت: آنها با ارزیابی هریک از محصولات ما نشان می دهند که ما چقدر با استانداردهای سینمای بین الملل فاصله داریم و چگونه باید خودمان را در دنیا محک بزنیم. این بازار شرایطی فراهم آورد تا خارجی ها روی این تولیدات مانور دهند . توجه به بازخوردهای بعد از آن نسبت به تک تک محصولات عرضه شده مارا به این نکته آشنا می کند که در کجا ایستاده ایم و برای آینده سینمای ما در سطح بین الملل چه باید بکنیم.

وی افزود: در حال حاضر یک تفاهمنامه با چین و مذاکراتی هم با ترکیه صورت گرفته که اتفاق خوبی است. تولید مشترک یکی از راه های گشایش و راهیابی فیلم های ایرانی به جهان است چون اولا ما در تولید مشترک با کشور دیگر که سطح سینمایش از ما بهتر است خودمان را بیشتر می توانیم به استاندارد نزدیک کنیم دوما غیر از ما یک یا دو کشور دیگر هم دغدغه فروش خواهند داشت بنابراین عرضه بهتر و عملی تری خواهیم داشت.