- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

مراقبم جایزه مغرورم نکند/ «قندون جهیزیه» قهرمان داشت و دیده شد

ali-molagholipoor

کارگردان «قندون جهیزیه» قهرمان محور بودن این فیلم سینمایی را عامل موفقیت آن توصیف کرد.

علی ملاقلی‌پور برنده سیمرغ بلورین بهترین استعداد جوان از جشنواره بین المللی فیلم فجر به سوره سینما گفت: ارزشمندتر از جایزه بردن یک فیلم، دیده شدن آن توسط تماشاگران است. عمده تلاشم در این جهت بود که حاصل کارم برای مخاطب کشش و جذابیت داشته باشد و به همین دلیل در همه نوبت های نمایش فیلم که تا امروز اتفاق افتاده بازخورد تماشاگر برای من اهمیت ویژه ای داشت. در سینما ملت به این دلیل که برای آن بلیت فروشی صورت نگرفت سالن به طور کامل پر نشد اما نمایش «قندون جهیزیه» در سالن خانه هنرمندان در حالی انجام شد که عده زیادی روی زمین نشستند و در سینما آزادی هم به گفته مدیر سینما، فیلم ما تنها فیلم جشنواره بین المللی بود که همه صندلی های سالنش پر شد.

وی افزود: انتظار بردن این جایزه را نداشتم و از همه بانوان حاضر در بخش داوری به خصوص خانم ها هنگامه قاضیانی و مریلا زارعی متشکرم. امیدوارم این جایزه مرا به خود غره نکند و از دیشب که سیمرغ را به خانه آورده ام مدام با خودم می گویم نباید خیال کنم اتفاق ویژه ای رخ داده و حالا من یک فیلمساز خوب هستم. ان شاء الله لایق این جایزه باشم. بدون تعارف می گویم که این موفقیت را مرهون گروه بسیار خوبی می دانم که مرا همراهی کردند. لوکیشن ما تنها یک خانه بود و طراحی صحنه آن به گونه ای انجام شد که ما حتی یک پلان تکراری هم نداشتیم. من از دکتر محمدرضا شجاعی(متخصص طراحی صحنه و لباس و جامعه شناس) که همراهی ام کرد بی نهایت متشکرم، همچنین از بهرام توکلی که خودم سال ها دستیارش بودم و برای ساختن اولین فیلمم کمک خود را از من دریغ نکرد. سعید سعدی نیز حقیقتا برای فیلم من پدری کرد و از او ممنونم.

ghandoon-jahizieh [1]

ملاقلی‌پور گفت: یکی از مباحثی که بعد از برگزاری جشنواره داخلی فجر مطرح شد قهرمان محور نبودن آثار بود و من فیلمم را به گونه ای جلو بردم که مخاطب از همان دقیقه اول می داند باید پیگیر چه کسی باشد. فکر می کنم همین قهرمان محور بودن فیلم باعث برقراری ارتباط مخاطب شده است. فیلمنامه هم به این دلیل که چند معضل مهم مثل موضوع مالک و مستأجر و ازدواج جوانان و پول حلال و … را محور قرار داده بود بستر خوبی را برای جذب مخاطب فراهم کرد. همچنین، پایانی که برای فیلم در نظر گرفته شده یک پایان امیدوار کننده است تا شادی بخش و تصنعی. این فیلم با توجه به محورهایی که عرض کردم برای اکران عید فطر بسیار مناسب است و امیدوارم مسوولان امر به این موضوع توجه داشته باشند.

فیلم سینمایی «قندون جهیزیه» با بازی صابر ابر، نگار جواهریان، اکبر عبدی، مصطفی ساسانی و … داستان یک زوج جوان را مطرح می کند که با مشکلات اقتصادی روبرو می شوند. علی ملاقلی پور در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر جایزه بهترین استعداد جوان را به خاطر ساخت این اثر دریافت کرد.