- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

استقبال از فیلم‌های ایرانی بین‌الملل فجر/ اکران کم‌رونق فیلم‌های خارجی در سینماهای مردمی

reza-saeedi-poor

مدیر پردیس سینمایی آزادی استقبال از فیلم‌های ایرانی جشنواره بین‌الملل فیلم فجر را قابل توجه می‌داند.

رضا سعیدی‌پور به سوره سینما گفت: فروش پردیس سینمایی آزادی از ابتدای سال تا ۵ اردیبهشت‌ماه فوق العاده بود، اما از این تاریخ تا جمعه پیش همه سالن های سینما به جز سرگروه در اختیار بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر قرار گرفت و فقط «ایران برگر» روی پرده ماند. به همین خاطر استقبال مردم کمتر بود، اما از روز شنبه اکران عادی را از سر گرفتیم و فروش هم به حالت سابق بازگشت. «ایران برگر»،«رخ دیوانه» و «استراحت مطلق» به ترتیب پرفروش های این سینما از ابتدای سال تا الان بودند.

وی درباره استقبال مردم از بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر افزود: جشنواره فیلم فجر در همان سال‌هایی که بخش ملی و بین‌الملل باهم برگزار می‌شدند مردم از فیلم های داخلی بیشتر استقبال می‌کردند. خبرسازی و اطلاع‌رسانی درباره تولیدات ایرانی بیشتر بود و این آثار برای مخاطبان جذاب‌تر شده بودند. در طول جشنواره فیلم فجر و زمان اکران این فیلم‌ها سالن‌ها پر می‌شد، حتی روی زمین هم می‌نشستند ولی فیلم‌های خارجی مخاطب کمتری داشتند.

مدیر پردیس آزادی افزود: هر وقت فیلمی خوب باشد و تبلیغات هم داشته باشد در هر شرایطی مخاطب پیدا می‌کند از این نظر فیلم‌های خارجی نه تنها هیچ تبلیغی نداشتند، بلکه منبعی برای پاسخگویی به سوالات هم درباره فیلم‌ها نبود. من به عنوان سینمادار از فیلم های خارجی اکران شده فقط نام فیلم و نام کارگردان را می‌دانستم کسی هم نبود که اطلاعات بیشتری از فیلم به ما بدهد طبیعتا مردم هم به دیدن فیلمی که هیچ از آنها نمی‌دانند، نمی‌روند.