- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«من، پدرم، دریا» به نیمه رسید/ ادامه تصویربرداری در خارک

man-pedaram-darya

تصویربرداری فیلم تلویزیونی «من،پدرم، دریا» ساخته مهرداد خوشبخت و محصول مرکز امور نمایشی سیما به نیمه رسید.

سوره سینما- مهدی تربتی فرد تهیه کننده گفت: با توجه به گستردگی کار و قصه، تصویربرداری با زحمت و تلاشی مضاعف پیگیری می شود و بسیار فراتر از اشل فیلم های عادی تلویزیونی است که طبیعتا” این روند دشواریهایی را نیز درپی دارد چنانکه با توجه به اینکه لوکیشن اصلی یک نفتکش عظیم در میان دریا است ظرف روزهای گذشته به دلیل وضعیت متلاطم دریا گروه حتی امکان بازگشت به خشکی را نداشتند اما به دلیل ملی بودن کار و همکاری صمیمانه همه عوامل خوشبختانه مراحل تصویربرداری به خوبی سپری می شود و تا به اینجا در حدود نیمی از کار مقابل دوربین رفته است.

وی افزود: در طی این مدت سکانس های مربوط به حمله دزدان دریایی خلیج عدن به نفتکش که از دشوارترین مراحل کار بود تصویربرداری شد و روزهای اخیر بازی داریوش فرهنگ در نقش ناخدای کشتی آغاز شده و به طور همزمان تدوین کار توسط علیرضا همتی نیز در حال انجام است. پیش بینی ما این است که تصویربرداری ظرف بیست روز آینده به پایان رسد و گروه عازم تهران شوند.

۲۰ درصد از تصویربرداری این فیلم در داخل جزیره خارک انجام می‌شود و مابقی در داخل یک نفتکش غول پیکر و ناو جنگی روی آبهای خلیج فارس است.داریوش فرهنگ، حسن جوهرچی، حسین مهری، افشین نخعی، سارنگ بهمنی، ساناز نیک نام، افشین طائی، امین سیدی، داود محمدی، ناهید ثناگو و مرتضی زارع بازیگران اصلی این فیلم هستند.

man-pedaram-darya2 [1]

قصه «من پدرم دریا» به قلم مشترک کریم خودسیانی و حمزه صالحی که با مشارکت نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش ایران ساخته می شود درباره پارسا، فرزند ناخدا یاور است که برای تصویربرداری از انتقال نفت توسط نفتکش به کشورهای خارجی، راهی سفری دریایی می‌شود. این در حالی است که به دلیل مقتضیات شغل پدر، پارسا همواره دچار تعارضات اساسی با او بوده اما حمله دزدان دریایی خلیج عدن به نفتکش ایران و عملیات موفق آمیز نیروی دریایی ارتش به فرماندهی ناخدار یاور با دزدان، محملی برای تغییر نگاه پارسا نسبت به پدرش می‌شود… .

این پروژه محصول مرکز امور نمایشی سیما است.