- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

با سینماهای شهرهای بزرگ رقابت می‌کنیم/ حرف‌های مدیر سینما بهمن کاشان

bahman-kashan

مدیر سینما بهمن کاشان ابراز امیدواری کرد سال ۹۴ برای سینمای ایران خوش‌یمن باشد.

سوره سینما- سیداحمد حسینی متولد سال ۱۳۶۳ یکی از جوان‌ترین مدیران سینماهای حوزه هنری است. او از سال ۹۰ به عنوان مدیر سینما بهمن کاشان شروع به فعالیت کرده است. حسینی که از وضعیت فروش فیلم‌ها در سال ۹۳ راضی است، امیدوار است در سال ۹۴ فیلم‌ها فروش خوبی داشته باشند و چراغ سینماها روشن باشد تا پیوند مردم و سینما قطع نشود.

سینما بهمن شهر کرد چه سالی ساخته شده است؟

سیداحمد حسینی: این سینما سال ۱۳۴۳ ساخته شده و در سال ۱۳۸۶ برای دومین بار بازسازی کامل شده است. در بازسازی دوم کف پوش، صندلی‌ها، پرده‌ها و دستگاههای فنی سینما عوض شد و وضعیت آن کاملا ارتقا پیدا کرده است. سینما الان سه سالنی است. سالن یک ۲۴۷ صندلی، سالن دوم ۱۵۴ و سالن سوم ۱۵۰ صندلی دارد.

سینما بهمن حوزه هنری، تنها سینمای شهر است؟

بله. سینمای دیگری در کاشان نیست. سینمای بهمن یک سینمای ممتاز محسوب می‌شود و با توجه به این که سه سالنی است نیازهای مردم شهر را تا اندازه ای پاسخ می‌دهد.

مردم شهر چقدر به فیلم دیدن در سینما علاقمندند؟

کاشانی‌ها سینما رفتن را دوست دارند، اما تجربه من نشان داده وضعیت فیلم دیدن در تهران و شهرستان فرق دارد. مردم در شهرستان فیلم های دیگری را دوست دارند. بیشتر فیلم های کمدی و طنز در شهرستان مخاطب دارند و فیلم های هنری مخاطب بالایی ندارند.

اما سه سالنه بودن به شما امکان می‌دهد اکران متنوعی داشته باشید.

بله. این ویژگی را نمی شود نادیده گرفت. این فرصتی است که دست کم در تنها سینمای شهر فیلم‌های بیشتری روی پرده برود. مثلا از ۵ فیلم اکران نوروزی، سه فیلم در این سینما اکران شده و دو فیلم دیگر را هم حتما نمایش می دهیم. این فضای خوبی برای انتخاب برای تماشاگران به وجود می‌آورد. ما در چینش و انتخاب فیلم سعی می کنیم یک سالن فیلم خانوادگی، یک سالن فیلم کودک و یک سالن فیلم اجتماعی اکران کنیم. البته بر حسب آثاری که روی پرده است انتخاب می کنیم ولی حتما تنوع را در نظر می گیریم.

بیشترین مخاطب شما چه گروهی هستند؟

خانواده ها. تلاش من و همکارانم این است که سینما محیطی امن، آرام و پاک برای خانواده ها باشد. خانم ها در این فضا راحت فیلم ببینند. بچه ها با آسایش پا به سالن بگذارند و جوان ها آثاری را که دوست دارند در این سینما پیدا کنند.

از فروش اینترنتی بلیت بیشتر استقبال می شود، یا مردم دوست دارند برای خرید بلیت به گیشه بیایند؟

بیشتر مردم خرید حضوری را ترجیح می دهند. شاید فرهنگ استفاده از اینترنت هنوز همه گیر نشده است. ما از طریق تبلیغات کارهایی داشتیم که مخاطب از برنامه های سینما مطلع شود و حتی اینترنتی بلیت بخرد. اما بسیاری از سینمادوستان علاقمندند به سینما آمده، حضوری بلیت را تهیه کنند شاید به این شیوه اعتماد بیشتری دارند.

سینما بهمن یک کافی شاپ و بوفه دارد. برنامه ای داشتید که سالن یک پاتوق برای دورهمی سینمادوستان باشد؟

بوفه نیازهایی را برطرف می‌کند و همیشه هم در هر سینمایی وجود داشته. اما کافی شاپ تا آذرماه برقرار بود و پس از آن به دلیل نداشتن مخاطب تعطیل شده. در صورتی که کافی شاپ متقاضی داشته باشد اجاره داده می شود و دوباره این فضا برقرار می شود.

شما با مخاطبان سالن در ارتباط هستید؟

بله. مشتریان ثابت را که می شناسیم. از آنها درباره نوع فیلم ها، کیفیت خدمات و مسائلی از این دست صحبت می کنیم. فرم های نظرسنجی هم داریم که در سالن پخش می‌کنیم و از نظر مردم و میزان رضایتشان باخبر می شویم.

سینما بهمن چند پرسنل دارد؟

هفت پرسنل. اغلب آنها ۱۵ سال است در این سینما کار می کنند و میزان تحصیلاتشان دیپلم است.

شهر کاشان قابلیت دارد یک پردیس داشته باشد؟

این سه سالن هم نیاز مخاطبان را پاسخ می دهد، گویا قرار است در آران و بیدگل که در همسایگی کاشان است، وزارت ارشاد یک سینمای جدید بسازد.

در رقابت با سینماهای شهرهای بزرگ، سینما بهمن چه جایگاهی دارد؟

ما از سینماهای ممتاز شهرهای بزرگ چیزی کم نداریم. نظافت، نظم، خدماتی که ارائه می دهیم، کیفیت صوت و تصویر و فیلم‌هایی که اکران می شود قابل قبول است. توجه به شان خانواده های ایرانی و جایگاه بانوان و ایجاد فضای امن برای آنها در این سینما، امتیازی است که سینما بهمن کاشان دارد.

سینما بهمن چه زمانی به سیستم دیجیتال مجهز شد؟

سالن یک، اول سال ۹۳ دیجیتال شد. سالن دو و سه اردیبهشت ماه به این سیستم مجهز شد. پیش از این ما برای تهیه فیلم با مشکل مواجه بودیم. سینماهای شهرستان همیشه از برنامه اکران تهران و شهرهای بزرگ عقب بودند. اما الان انتخاب فیلم آسان شده. من در سایت سینماتیکت بررسی می کنم و می بینم که سینما بهمن کاشان، از بسیاری سینماهای شهرهای دیگر زودتر فیلم‌ها را اکران می‌کند. این امتیاز به جذب مخاطب کمک می‌کند.

سال ۹۳ برای سینما بهمن، سال خوبی بود؟ از فروش ها راضی هستید؟

بله. خوشبختانه نسبت به سال ۹۲ اوضاع بهتر بود. «معراجیها» پرفروش ترین فیلم این سینما در سال ۹۳ بود.

پیش‌بینی شما درباره فروش فیلم ها در سال ۹۴ چیست؟

احساس می کنم با توجه به فیلم هایی که تولید شده، نقدهایی که خوانده ام و نظرسنجی‌هایی که انجام شده سال ۹۴ فروش پایین‌تری خواهیم داشت. با این همه امیدوارم مردم برای تماشای فیلم به سالن های سینما در هر جای ایران سربزنند و چراغ سینما روشن بماند.

اگر قرار باشد از ۲۰ نمره، به سینما بهمن نمره بدهید، چه نمره‌ای را انتخاب می‌کنید؟

  1. این سه نمره را برای این کم می کنم که دو سالن این سینما پرده کوچک دارد. فاصله پرده و صندلی در سالن دو و سه کم است.