- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

تقدیر ویژه از علیرضا رضاداد/ آنچه در یک ضیافت سینمایی گذشت

shahr-fest1

تقدیر از دبیر سی و سومین جشنواره فیلم فجر یکی از بخش‌های ضیافت جشنواره فیلم شهر بود.

سوره سینما- فارس نوشت: مراسم ضیافت پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر تحت عنوان «شب، شهر، سینما» با حضور فیلمسازان، مدیران فرهنگی و فعالان سینمایی و اصحاب رسانه به گردهمایی بزرگ سینماگران کشور تبدیل شد. در این مراسم که شامگاه چهارشنبه شانزدهم اردیبهشت به کارگردانی آرش رمضانیان و با اجرای فوژان احمدی برپا شد اهالی سینما، مدیران فرهنگی و اصحاب رسانه در جمعی صمیمی گرد هم آمدند تا به استقبال برگزاری پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر بروند.

اولین سخنرانی رسمی دکترصلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بعد از انتصابش در این سمت، قدردانی از دبیر جشنواره فیلم شهر در دوره سوم، همچنین رونمایی از پوسترهای بخش بزرگداشت مسعود کیمیایی و نکوداشت‌های جشنواره (مرحوم رسول ملاقلی‌پور و مرحوم مرتضی احمدی) با حضور خانواده‌هایشان از جمله برنامه‌های این مراسم بود. نکته قابل توجه این مراسم حضور دوتن هنرمندان آلمانی: مایکل هامُن (رئیس شهرک سینمایی بابلزبرگ) و مارتین استییر (معاون آموزشی شهرک سینمایی بابلزبرگ) بود.

مراسم «شب، شهر، سینما» که در فضای باز باغ موزه هنرهای ایرانی برگزار شد راس ساعت ۲۰شامگاه چهارشنبه شانزدهم اردیبهشت با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و پخش کلیپ صلوات خاصه امام رضا (ع) و پخش تصاویری زیبا از حرم آن امام همام آغاز گردید.

حقیقی:امیدواریم بتوانیم جشنواره‌‌ای در شأن نظام جمهوری اسلامی برگزار کنیم

سیاوش حقیقی دبیر پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهرپشت تریبون قرار گرفت و ضمن خیرمقدم به مهمانان گفت: به راستی دل همه ما ایرانیان به ولی نعمت ما آقا امام رضا (ع) گرم است.

وی خطاب به محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: شما پیش از این هم خادم امام رضا (ع) و هم میزبان مردمی بوده‌اید که برای زیارت امام رضا (ع) به مشهد می‌رفتند و امروز به عنوان رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در کنار ما حضور دارید.

حقیقی افزود: از اینکه اینجا همه دوستان سینماگر و همه همکاران خودم را در عرصه هنر صنعت سینما دور هم می‌بینم بسیار خوشحالم. ممنونم ازاینکه دستی که به سوی شما دراز کردیم را به گرمی فشردید و کمکمان کردید تا بتوانیم جشنواره فیلم شهر را برگزار کنیم. من به همه شما خوش آمد می‌گویم. از همه هنرمندان و اصناف سینما، هیات مدیره خانه سینما، سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی جناب آقای تابش تشکر می‌کنم و سپاس ویژه دارم از هیات مدیره محترم تصویر شهر متشکل از عزیزانی چون اکبر نبوی، محمد خزاعی، پژمان لشگری‌پور، سیدعلی احمدی و از آقای شهاب مرادی که جایشان اینجا بسیار خالی است که به من و تیم من اطمینان کردند تا جشنواره‌ای که در برگزاری آن وقفه افتاده بود را برگزار کنیم. امیدواریم بتوانیم در کنار شما دوستان و همکاران گرامی جشنواره‌ای در شأن نظام جمهوری اسلامی برگزار کنیم. سپس دبیر پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر از رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران را به جایگاه دعوت کرد.

shahr-fest2 [1]

صلاحی :جشنواره فیلم شهر متعلق به همه سینماگران کشور است

دکترصلاحی طی سخنانی گفت: به همه شما عزیزان در رشته‌های مختلف هنری خیرمقدم می‌گویم. ازاینکه وقتتان را در اختیار ما قرار دادید و دعوت سازمان را پذیرفتید. توفیقی شد بعد از سمت‌های مختلف در مجموعه فرهنگی، هنری شهرداری تهران در کنار شما و شما در کنار ما زیر پرچم ایران عزیز خدمتگزار کشورمان باشیم.

وی ادامه داد: وظیفه ما این است زیر این پرچم برآمده از غیرت ایرانی وکسانی که در طول سال‌های سال زحمت کشیدند تا کشور را حفظ کنند در همه عرصه‌های هنری خدمت کنیم تا این تمدن بیش از هفت هزار ساله در جلوه‌های فرهنگی وهنری در تمام دنیا و منطقه بروز و گسترش پیدا کند و قطعا حرف‌های گفتنی زیادی برای مردم دنیا و منطقه داریم و کم و بیش هم گفته شده ولی وقتی در جلوه هنر بروز و ظهور پیدا کند بهتر دیده و شنیده می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه جشنواره فیلم شهر در چند روز آینده برای شما سینماگران محترم، علاقمندان سینما و مهمانان خارجی که به کشورمان می‌آیند برگزار می‌شود متعلق به همه شماست، خاطرنشان کرد: همه هنر‌ها مکمل یکدیگر هستند تا هویت تاریخی کشور را ضمن حفظ کردن سینه به سینه و چهره به چهره به نسل‌های بعد انتقال دهند؛ تا نسل بعد، از این هنر‌ها هم استفاده کند و هم به آن افتخار و هم آن را به نسل بعدی بسپارد.

وی اضافه کرد: تصمیم گرفته شد همه هنرمندان در رشته‌های مختلف در یک چنین شب‌هایی گرد هم بیایند. از هنرمندان مکتب آواز که بزرگانشان تعدادی از آن‌ها به نمایندگی ازدیگران در این جمع حضور دارند تا هنر خط و نقاشی و شعر؛ از برجستگان سینما جناب آقای مسعود کیمیایی و سایر هنرمندان و بازیگران که جمع ما را تکمیل کردند و این جمع گرم را تشکیل دادند تشکر می‌کنم.

صلاحی اظهار داشت: یک چنین جمع گرم و دورهم بودن محاسن بیشماری دارد. اینکه چقدر قدرت و انرژی به واسطه این گردهمایی به ما داده می‌شود. به غیر از جشنواره فیلم شهر، جشنواره ارتقاء محصولات فرهنگی و هنری را هم برگزار می‌کنیم. از این دست جشنواره‌ها که هنر ایرانیان را به رخ جهانیان بکشد و هم در معرض دید همه مردم ایران علی الخصوص جوانان قرار گیرد تا هویت ایرانی خود را بشناسند، از این پس بیشتر برگزار می‌کنیم.

وی با اشاره به لزوم چنین گردهمایی‌ها و نشست‌هایی گفت: هنر ما در سازمان و شما فعالان سینما این است که جوانان را زیر پرچم سه رنگ ایران جمع کنیم برای خدمت به مردم شریف ایران. از آقای احسانی مدیر شبکه اول و علیرضا تابش مدیر بنیاد سینمایی فارابی به خاطر حضورشان در این مراسم تشکر می‌کنم.
برپایه این گزارش، در بخشی از این مراسم از علیرضا رضاداد به خاطر تلاش در برگزاری دوره سوم جشنواره فیلم شهر تقدیر شد.

سیاوش حقیقی نیز در سخنانی گفت: امشب دبیران دوره‌های مختلف جشنواره بین المللی فیلم فجر اینجا گرد آمدند- آقایان: محمد خزاعی، محمدرضا عباسیان، علیرضا رضاداد و آقای محمد حیدری و این باعث افتخار من است که این عزیزان در برگزاری این جشنواره مرا کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر درجشنواره شهر شاهد اتفاق خوبی هستیم در کنار تلاش شما دوستان است و عزیزانی که بعضا در جمع ما نتوانستند حضور یابند.

علی ملاقلی‌پور: تشکر می‌کنم جشنواره شهر یادی از پدر کرد

در ادامه برنامه، از پوستر نکوداشت مرحوم رسول ملاقلی‌پور با حضور پسرش علی ملاقلی‌پور رونمایی به عمل آمد. علی ملاقلی‌پور طی سخنان کوتاهی گفت: تشکر می‌کنم جشنواره شهر یادی از پدر کرد و با توجه به اینکه پدرهم ساخت فیلم‌های شهری و هم فیلم‌هایی مرتبط با آزادسازی خرمشهر و آثار جنگی را در کارنامه خود دارد این بزرگداشت را نیکو می‌بینم. بسیار خوشحالم که این بهانه‌ای شد تا یادی از رسول ملاقلی‌پور شود.

در بخش دیگری از برنامه از پوستر بزرگداشت مسعود کیمیایی رونمایی شد. رونمایی پوستر این سینماگر برجسته حوزه فیلم‌های اجتماعی و شهری ایران با حضور خودشان و با همراهی دکترصلاحی، محمد حیدری، اصغر همت، سیاوش حقیقی صورت گرفت.

shahr-fest3 [2]

کیمیایی: احساس شعف می‌کنم در این جشنواره شرکت دارم

مسعود کیمیایی بعد از رونمایی از پوستر بزرگداشتش گفت: احساس شعف می‌کنم از اینکه در این فستیوال شرکت دارم. لطف کردند که یاد من بودند. ممنونم از شما. هستم تا فیلم دیگری را شروع کنم و این مراسم باعث می‌شود تا در خود قوت را حس کنم.

محمود صلاحی، مسعود کیمیایی، محمدمهدی عسگرپور، محمد احسانی‌زاده، محمد حیدری، شهاب الدین عادل، فرهاد توحیدی، محمد خزاعی، محمدرضا عباسیان، سیاوش حقیقی، علیرضا تابش، احمد می‌رعلایی، محمد سریر، بهروز افخمی، سیدهادی منبتی، علی سلطانی، امیر اسفندیاری، علیرضا زرین دست، حسین زندباف،، امیر اثباتی، سعید سهیلی، اصغر همت، بیژن امکانیان، علیرضا رضاداد، مصطفی کیایی، بهروز شعیبی، هاتف علیمردانی، علیرضا امینی، روح ا… حجازی، مسعود فروتن، احد میکائیل‌زاده، کامران قدکچیان، مصطفی احمدی، محمدمهدی طباطبایی‌نژاد، محمدرضا شرف الدین، علی رویین تن، غلامرضا موسوی، محمدحسین فرح بخش، سیدجمال ساداتیان، مرتضی رزاق کریمی، کامران ملکی، امیر تاجیک، مقصود جباری، مصطفی رزاق کریمی، حبیب اسماعیلی، سعید سعدی، محمدحسین لطیفی، اسماعیل خلج، محمدرضا عرب، محمد صنعتی، غلامرضا موسوی، رضا رستگار، ناصر شفق، آرش معیریان، داریوش یاری، دانش اقباشاوی، امیر اثباتی، امیر عبدالحسینی، مهدی محمدی، سعید صدرائیان، مسعود رایگان، رویا تیموریان، حسن امجدی مقدم، مسعود اطیابی، علی انصاریان، جابر قاسمعلی، روح الله برادری، مجید رضابالا، محمد نوربخش، مجتبی علوی، عبدالجبار کاکایی، امیر سمواتی، حسن نجاریان، وحید موسائیان، علی اکبر قاضی نظام، حسن زاهدی، محمود گبرلو، وحید اسفندیاری، فرشید نوابی، علی ملاقلی‌پور و خانواده مرحوم ملاقلی‌پور، داریوش بابائیان، سیدمحمد خادم، شهرام کرمی، محمدعلی فارسی، پیروز کلانتری، حمیدرضا افشار، پیمان عباسی، آتوسا قلمفرسایی، منصورلشگری قوچانی، علی انصاریان، قربان نجفی، صالح میرزاآقا، فرامرز روشنایی، مسعود احمدیان، مازیار رضاخانی، سعید الهی، علی اکبر عبدالعلی‌زاده، مرجان اشرفی‌زاده، یزدان عشیری، سیمون سیمونیان، جواد رمضانی، سیدرحیم حسینی، حسن زاهدی، رضا دادویی، محمد یاراحمدی، ساعد سهیلی، محمد حمزه‌ای، جعفر گودرزی، محسن رمضان‌زاده، علی حاج قاسمی، محمدمهدی اشراقی، افشین اسدزاده، آرش رمضانیان، علی نیک رفتار، حافظ احمدی و… در این مراسم حضور داشتند.