- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

تجربه بازی یک نقش در تئاتر و تلویزیون/ ستاره اسکندری بعد از ۱۶ سال در «دندون طلا»

setareh-eskandari

ستاره اسکندری این روزها ایفاگر نقشی است که ۱۶ سال پیش هم آن را تجربه کرده بود.

اسکندری به سوره سینما گفت: این روها همراه با گروه داوود میرباقری نقش نیر را در مینی سریال «دندون طلا» بازی می‌کنم. ۱۶ سال پیش نمایشنامه این اثر به کارگردانی آقای میرباقری روی صحنه رفت و به اقتضای تئاتر آن زمان من در دو نقش حضور داشتم. جز من سیروس گرجستانی، حسن پورشیرازی و مهدی فخیم‌زاده هم در نمایش این مجموعه حضور داشتد. من علاوه بر کاراکتر نیر، نقش طلوع دختر دانشجوی جوان را هم بازی می‌کردم.

وی افزود: نیر این داستان دختر جوانی است که درگیر عشق یک قهوه چی می‌شود اما قهوه چی به این عشق پشت پا می زند و نیر در صدد انتقام بر می آید. تکرار دوباره این تجربه در قالب تلویزیونی تجربه جذابی برای من بود . یکی از ایرادات بزرگی که تئاتر دارد اینکه هیچ ثبت و ضبطی ندارد و فقط در اذهان تماشاگران باقی می ماند به همین خاطر هیجان‌انگیز است که آنچه روزی بر صحنه تئاتر بوده را به توان جلوی دوربین آورد و ثبتش کرد.

اسکندری که به عنوان تهیه کننده هم در تئاتر «۳۳ درصد نیل سایمون» حضور داشت گفت: من آخرین بازی تئاترم نمایش «هم هوایی» بود که توانستم به عنوان بازیگر برتر جشنواره تئاتر، در سی و سومین دوره انتخاب شوم. بعد از این اتفاق خوب ترجیح دادم گزیده تر و بهتر کار کنم . در زمینه تهیه کنندگی هم همیشه اعتقاد داشتم من از تئاتر آمدم و باید بتوانم این بخش را تا جایی که در توانم هست حمایت کنم ولی بعد از آن نمایش به دلایلی تصمیم گرفتم فعلا کناره گیری کنم.

dandoon-tala [1]

وی افزود: سال گذشته هم یک تجربه درخشان در فیلم سینمایی «نزدیکتر» داشتم که اگرچه کارگردان فیلم اولی بود اما با ایجاد فضای حرفه ای و با جمع یک گروه خوب فیلمی قابل دفاع را جلوی دوربین برد. در زمینه تئاتر و تلویزیون خوشبختانه با ایفای نقش‌های مورد علاقه ام اقناع شدم امیدوارم بتوانم در سینما هم این اتفاق خوب را رقم بزنم.

ستاره اسکندری بازی در فیلم‌های سینمایی «فردا»، «آقا یوسف»، «ملاقات» و … را در کارنامه دارد.