- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

برای مردم فیلم می‌سازم/ تصویر طبقه متوسط در فیلم‌ها، واقعی نیست

hedieh

علی انصاریان ساخت فیلم درباره مردم، مشکلات آنها و زندگی ایرانی را دغدغه خود می‌داند.

انصاریان بایکن سابق فوتبال که به دنیای فیلمسازی روی آورده از تازه‌ترین کارهای خود به سوره سینما گفت: به تازگی فیلم «آخر خط» را با همکاری سحر صباغ‌سرشت تهیه کردیم که بعد از تولید چند فیلم و کسب تجربه های متفاوت طی این سال ها احساس می کنم آخرین کارم قابلیت حضور و نمایش روی پرده سینما را دارد. به همین خاطر در صددیم بتوانیم برای نسخه سینمایی این اثر اقدام کنیم. علاوه بر آن فیلم «هدیه» هم قرار است در جشنواره فیلم شهر به نمایش درآید.

انصاریان گفت: من هر فیلمی که بسازم از جنس مردم است و سینمایی که با آن زندگی کردم و در فیلم هایم از آنها الهام می گیرد آثار دهه شصت و هفتاد است. من بعد از فیلم های «کلاف»،«سوختن،» و «هدیه» آخرین تجربه ام را به نام «آخرخط» با سحر صباغ‌سرشت جلوی دوربین بردم. تجربیات او در ساخت این فیلم به من بسیار کمک کرد و بیشتر از اینکه به دنبال شریک می‌گشتم کسی را می‌خواستم که قدرت مدیریت داشته باشد.

وی افزود: من قبل از هرچیز بیننده خوبی هستم. در زندگی روزمره به رفتار آدم‌ها بیش از حد اهمیت می دهم. احساس می کنم در فیلم باید حرف هایی گفته شود که مخاطب آن را باور داشته باشد. اینکه دختر پولدار عاشق پسر فقیر شود یا برعکس را هیچ وقت نفهمیدم، ذهنیت من درباره مردم همان اتفاقات کودکی است که مردم با زحمت نان به خانه می‌بردند و دنیایشان رنگ دیگری داشت. به نظر من سبک زیبایی‌شناسی در فیلم ها تغییر کرده است، الان درباره طبقه متوسط فیلم می‌سازند اما دکور صحنه پر است از اشیای لوکس و گران‌قیمت. در صورتی که مثلا تخت کنار حوض آبی حیاط ایرانی‌تر و به جنس زندگی ما نزدیکتر است.

این بازیگر  ادامه داد: «آخر خط» فرمت کاملا سینمایی دارد و سعی کردیم در تک تک جزییات آن دقت کنیم و بهترین امکانات فنی را در اختیار بگیریم تا در حد یک فیلم سینمایی باشد. در همه فیلم‌هایم به انتخاب بازیگر اهمیت دادم، در کار آخر هم غیر از این نبود، خانم صباغ‌سرشت هم در این پروژه حضور داشت و کار برای من راحت‌تر بود. در فیلم «هدیه» من به شدت با مشکل مواجه بودم، بازیگر خانمی می‌خواستم که صورتش بکر باشد و عملی انجام نداده باشد همان موقع ماهچهره خلیلی را پیدا کردم که بسیار برای نقش مناسب بود،ایشان باردار بود و به همین خاطر به نقش نزدیک‌تر بود.

علی انصاریان در فیلم ویدئویی «هدیه» بازی کرده و فیلم «آخر خط» را تهیه کرده است.