- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

کتاب شعر «برف روی شیروانی داغ» به چاپ سوم رسید/ قصه «ایران برگر» هنوز تازه است

iran-burger

کتاب «برف روی شیروانی داغ» شامل اشعار محمدهادی کریمی به چاپ سوم رسید.

محمدهادی کریمی، نویسنده و فیلمساز به سوره سینما گفت: اشعار کتاب «برف روی شیروانی داغ» که از فیلمی به همین اثر گرفته شده خوشبختانه با استقبال مردم روبرو شد و چاپ سوم آن هم این روزها در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب در غرفه انتشارات نگاه عرضه می‌شود. قرار است به زودی با رفع مسایل پیش آمده آلبوم این اشعار با صدای هنگامه قاضیانی و شهاب حسینی بازیگران این فیلم، منتشر شود.

کریمی که این روزها فیلم سینمایی «ایران برگر» را روی پرده دارد درباره فروش قابل توجه و استقبال مردم گفت: تصور فروش خوب برای فیلم بود، اما اینکه بدون کمک نهادها و ارگان‌ها و بلیت رایگان و نیم بها و نداشتن تبلیغات میدانی و تیزرهای محدود و معدود فیلم بتواند چنین مورد استقبال قرار گیرد ، شاید غافلگیر کننده و غیر منتظره باشد آن هم برای یک عده از اهالی پخش و توزیع فیلم. با اینکه ۱۳ سال از نگارش فیلمنامه می‌گذشت ولی فیلمی که برای مردم، فارغ از دسته بندی‌های سیاسی ساخته شده باشد حتماً دهان به دهان توسط مردم توصیه شده و مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی افزود: اما برای ما خوشحال‌کننده‌تر بود که در این سال‌ها رفتارهای غلط در عرصه  انتخابات تصحیح شود و همه هنجارها بر این رفتار سیاسی حاکم شود که مردم  «ایران برگر» را فیلمی بدانند که تاریخش سرآمده و گمان کنند درباره گذشته خیلی دور است. اما ازاین حیث افسوس که هنوز برای مفاهیم «ایران برگر» مصادیق جدید و به روز می تراشند. این یعنی قصه بعد از سیزده سال هنوز به روز است که از دید جامعه‌شناختی به قضیه از این حیث باید تاسف خورد.

«ایران برگر» با بازی علی نصیریان، محسن تابنده، سحر جوزانی، حمید گودرزی، احمد مهرانفر و … درباره یک روستاست که در آن انتخابات برگزار می‌شود.