- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

افتتاح نمایشگاه عکس عکاسان سینمای ایران

namayeshgah-akasan1

افتتاحیه نمایشگاه نخستین جشن عکاسان سینمای ایران روز جمعه ۲۵ اردیبهشت‌ماه در باغ موزه قصر برگزار شد.

سوره سینما- به گزارش روابط عمومی انجمن عکاسان سینمای ایران،مراسم افتتاحیه نمایشگاه نخستین جشن عکاسان سینمای ایران،روز جمعه، ۲۵ اردیبهشت‌ماه با حضور جمشید هاشم پور،علیرضا شجاع نوری و اعضای انجمن عکاسان سینمای ایران در باغ موزه قصر برگزار شد.

جمشید هاشم‌پور که مراسم افتتاح این مراسم را انجام داد در سخنان کوتاهی در جمع خبرنگاران گفت:«عکس‌های این نمایشگاه در یک فرم خاص ثبت شده اند. به نظر من در این عرصه از خارج چیزی کم نداریم. آدم این عکس‌ها را که می‌بیند تشویق می‌شود که بیشتر در خدمت عکس و دوربین باشد. من به عکس اهمیت زیادی می‌دهم و معتقدم قبل از اینکه مردم کار را ببینند عکس را می‌بینند و با ان ارتباط برقرار می کنند.به همه عکاسان سینما تبریک و خسته نباشید می‌گویم و امیدوارم سالهای موفقی را پیش رو داشته باشند.»

علیرضا شجاع نوری نیز در سخنانی گفت:«عکس‌های پروژه عظیم محمد(ص) امروز به دست یکی از خوش‌اخلاق‌ترین و ارزنده‌ترین بازیگران سینمای ایران رونمایی شد.بعضی وقت‌ها عکاسان سینما زاویه‌های بهتری از عوامل دیگر در ذهن دارند. یک عکاس سینما با تک فریم باید حرفش را بزند و حس را منتقل کند و در ۲۰ تا ۳۰ فریم عکس باید ارتباطی  با مخاطب ارتباط برقرار کند و بگوید که  چه فیلمی است که مردم برای دین ان علاقه مند شوند و این شناسنامه ای برای فیلم ایجاد می کند و به اعتقاد من کار عکاس فیلم بسیارحساس و سازنده است.»

namayeshgah-akasan2 [1]

او ادامه داد:«اکثرعکس هایی که دیدم  کارهای خیلی فکر شده ای بود و حس را نسبت به نور و قصه و حرکت خوب بیان کرده بودند. خوشحال شدم که بضاعت عکاسی سینمای ما این‌قدر خوب  است. منتها اگر کماکان عکاس‌ها فکر کنند که آنالوگ عکس می‌گیرند و به این فکر کنند که هر فریم، شاید آخرین عکسی است که می‌گیرند و بهترین انتخاب را داشته باشند  اتفاق بهتری خواهد افتاد.»

شجاع نوری همچنین بیان کرد:«با توجه به اینکه امروزه عکاسی با موبایل وسیستم های دیجیتال متداول شده است،کسی در عکاسی موفق خواهد بود که واقعا جوهره هنری خود را نگه داشته باشد وفکر نکند که از هزار تا عکسی که می‌گیرم بالاخره یکی خوب خواهد شد.برای من که تهیه کننده و بازیگر سینما هستم حضور در چنین نمایشگاهی تفاق خوبی است و امیدوارم استقبال خوبی از این نمایشگاه اتفاق بیفتد وجالب بود که از انجمن های عکاسی  دیگر هم برای حضوردر این نمایشگاه دعوت شده بود و فرصت خوبی است که با عکس های عکاسان دیگر هم اشنا شد.»

بازیگر نقش عبدالمطلب در فیلم محمد(ص)افزود:«قبلا عکس‌های این فیلم را در کنار صحنه دیده بودم. یکی از امتیازات نادر فوقانی -عکاس فیلم محمد (ص)- این است که شکارلحظه را خوب می‌شناسند و سیستم عکاسی‌اش مثل عکاسی آنالوگ است.به نظر من آشنا بودن با لحظه شکار خیلی مهم است.این عکس‌ها تمام حس صحنه را منتقل می‌کنند و کارارزشمندی است.البته ناگفته نماند که خود فیلم هم این موقعیت را برای عکاس فراهم کرده و هر دوطرف شانس داشته‌اند که با هم همکاری کرده‌اند.»

namayeshgah-akasan3 [2]

نمایشگاه عکاسان سینمای ایران از ۲۵ اردیبهشت تا اول خردادماه در باغ موزه قصر میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.همچنین اختتامیه جشن انجمن عکاسان سینمای ایران اول خرداد ماه در باغ موزه قصر برگزار خواهد شد.

تورج اصلانی،نوید محمودی،جمشید محمودی،محمد عسگری،کوروش علیزاده،خسرو احد زاده از دیگر مهمانان این مراسم بودند.