- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«تاج محل» بدون سیاه‌نمایی واقعیت را می‌گوید

dehdashti

دکترسیدحسین دهدشتی نماینده مجلس شورای اسلامی فیلم سینمایی «تاج محل» را فیلمی صادق و تاثیرگذار در ارتباط با مخاطب دانست.

سوره سینما- مهر نوشت: دکترسیدحسین دهدشتی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، که در یکی از روزهای برگزاری سی ویکمین جشنواره فیلم فجر به تماشای فیلم سینمایی «تاج محل» به کارگردانی دانش اقباشاوی نشست، درباره این فیلم گفت: این فیلم ارتباط صادقانه‌ای با مخاطب خود برقرار می‌کند و بر او تاثیر زیادی می‌گذارد. پرداخت صحیح و هوشمندانه به سوژه‌ای که زبان حالِ مردم آبادان است، این فیلم را به اثری واقع‌گرا، باورپذیر و موثر تبدیل کرده است. با اینکه در فیلم از هنرپیشه‌های سرشناس استفاده نشده اما فضای آن به گونه‌ای طراحی شده که مخاطب با داستان و شخصیت‌ها همراه می‌شود و با آنها همذات‌پنداری می‌کند. این اثرگذاری مثبت را در بسیاری آثار سینمایی شاهد نیستیم.

 نماینده مردم آبادان در مجلس افزود: دانش اقباشاوی کارگردان جوان و خوش فکری است که با کمترین امکانات این فیلم را ساخته و انصافا به عنوان اولین تجربه سینمایی خود کار ارزشمندی را انجام داده است. متاسفانه معضل بیکاری در آبادان و اغلب شهرهای کشور باعث به وجودآمدن ناهنجاری‌هایی شده است که در این فیلم بدون سیاه‌نمایی مخاطب را با انجام رفتارهای انسانی در اوج مشکلات روبه رو می‌کند.

 وی ادامه داد: روایت فیلم به نظرم به گونه‌ای است که ضمن نشان دادن معضلات و مشکلات اجتماعی برای آن راهکاری به مخاطب ارائه می‌دهد و هنرمندانه در کمال سادگی او را به انجام رفتارهای انسانی در شرایط سخت دعوت می‌کند. مهربانی، ایثار، از خودگذشتگی و انسانیت شخصیت اصلی می‌تواند برای جامعه امروز الگوسازی کند.

نماینده مردم آبادان در مجلس افزود: متاسفانه مسئولین و اغلب مدیران در حوزه فرهنگ کمتر جوانان را حمایت می‌کنند. تفکرات جدید و ذهن‌های خلاق نیاز فرهنگ و به خصوص سینمای امروز ما است. با حمایت و اعتماد به هنرمندان متعهد می‌توان به وسیله سینما معضلات و ناهنجاری‌های جامعه را مطرح و در رفع آنها از تاثیرگذاری هنر سینما استفاده کرد.

دکتر دهدشتی در پایان گفت: اینکه نهادی مانند حوزه هنری از یک فیلمساز جوان برای ساخت اثری در خارج از تهران حمایت کرده تا او بتواند روایتی مستندگونه از مردم امروز آبادان را به تصویر بکشد، واقعا قابل تحسین است. این هنرمند جوان فیلمی تاثیرگذار را درباره آبادان ساخته که باید به آن توجه شود و فکر می‌کنم در اکران عمومی از سوی مردم خطه خوزستان مورد استقبال قرار بگیرد. ما نیز سعی می‌کنیم از این فیلم و این روند سینمایی حمایت کنیم.