- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

نظر یک تهیه‌کننده درباره تبلیغ فیلم در ماهواره/ همکاری نوروزبیگی با یک فیلم اولی

javad-norooz-beigi

جواد نوروزبیگی پخش شدن تیزر فیلم‌های سینمایی ایرانی از شبکه‌های خارجی را اتفاقی نامناسب می‌داند.

نوروزبیگی به سوره سینما گفت: در این سال ها برای من هم پیش آمده که فیلمم اجازه پخش تیزر از شبکه های تلویزیونی خودمان را نداشته، اما الان شرایط به گونه‌ای است که حتی اگر این اجازه را هم داشته باشیم، امکان استفاده از این موقعیت وجود ندارد. درست است که تلویزیون ایران ۸۰ درصد تخفیف به ما می‌دهد اما همان ۲۰ درصد باقی مانده هم به معنای پرداخت ۵۰ میلیون تومان است که اصلا توجیه اقتصادی ندارد.

وی افزود: هزینه تبلیغ فیلم های سینمایی از هزینه تولید آن بیشتر شده است. برای اجاره یک ماهه، بیلبورد خیابانی حداقل باید بین هفتاد تا ۱۰۰ میلیون تومان بپردازید. موضوع اینجاست اگر این تبلیغات کارکرد خود را به صورت صد در صدی انجام بدهد و مخاطبان را به سالن‌ها جذب کنند، یک فیلم به اندازه کافی دارای سالن نمایش‌دهنده نیست که در وقت مناسب این همه تماشاگر را میزبانی کند.

این تهیه‌کننده همچنین گفت: به فرض که یک میلیارد تومان برای تبلیغات هزینه کردیم و در بین مردم هم موثر واقع شد، ما باید سه میلیارد تومان از فروش فیلم به دست بیاوریم تا این مبادله، اقتصادی و درست باشد. در شرایط حاضر حمایت از فیلم‌ها، تنها به دست دولت محقق می‌شود. دادن تیزر تبلیغاتی به شبکه های خارجی هم کار درستی نیست و من آن را رد می‌کنم. سینمای ما صنعتی نیست و باید مثل یک کالای فرهنگی، برخورد فرهنگی با آن داشت.

جواد نوروزبیگی همچنین درباره فعالیت‌های آینده خود گفت: به تازگی برای یک فیلمنامه درخواست پروانه ساخت داده‌ایم و به محض صدور فیلم را کلید می‌زنیم. این بار هم با یک فیلم اولی همکاری کرده‌ام و ان شاء‌الله در بخش نگاه نوی جشنواره فیلم فجر سال ۹۴ حضور خواهیم داشت.

جواد نوروزبیگی پیش از این تهیه فیلم‌های سینمایی «ملبورن»، «بهمن»، «اعترافات ذهن خطرناک من» و … را بر عهده داشته است.