- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«همکلاسی من» در انتظار سرمایه/ علیرضا خمسه و یک پروژه از سینمای کودک

alireza-khamse

فیلم سینمایی «همکلاسی من» به کارگردانی فرزاد اژدری و بازی علیرضا خمسه کلید می‌خورد.

اژدری در پاسخ به این سوال که آیا امور مدیریتی که وی به تازگی مشغول به آن شده این فیلمساز را از کارگردانی سینما بازداشته است، توضیح داد: تلاشم بر این است هر دو شاخه فعالیتم را به طور همزمان جلو ببرم. من در سال گذشته سرپرست ساماندهی اکران کودک شدم، اما این کانون تا امروز فعالیت خاصی نداشته به این دلیل که مدیران سینمای کودک به تازگی تغییر کرده اند. قبل از نوروز ۹۴ شورای راهبردی سینمای کودک تشکیل شد و بزرگانی همچون فرشته طائرپور، مسعود کرامتی و … در حال طراحی برنامه های تازه ای هستند. ما منتظر به پایان رسیدن سلسله جلسات آنان و اعلام نتایج هستیم. آقای شجاع نوری دبیر جشنواره امسال نیز در این تصمیم گیری ها شرکت دارد.

وی افزود: فیلمنامه من با نام «همکلاسی من» پروانه ساخت دریافت کرده و ما در انتظار جذب سرمایه هستیم تا بتوانیم به اتفاق خانم پروانه مرزبان کارمان را شروع کنیم. نمی دانم چرا تا اسم سینمای کودک می آید سرمایه گذاران و برخی از تهیه کنندگان پا پس می کشند. این در حالی است که در این سینما فیلم های بسیار بدی ساخته می شوند که حتی هیچ سالنی رغبت نمی کند آنها را به نمایش در بیاورد اما همان فیلمسازان سال بعد هم برای ساخت یک اثر دیگر سرمایه جذب می کنند و مشغول می شوند. شاید فرزاد اژدری به عنوان یک فیلمساز کودک، خودش هم به عنوان یک بچه برای این دوستان شناخته شده است و آنان منتظر هستند من بزرگ بشوم و بعد برای فیلمسازی مورد حمایت قرار بگیرم.

اژدری همچنین گفت: راستش را بخواهید شایسته نیست که سینمای کودک چشم به دستان دولت بدوزد و هیچ کاری نکند نا کمک ها نازل شوند. ما دوست داریم برای بچه های ایران فعال باشیم و کاری کنیم که آنان فیلم های مربوط به خودشان را روی پرده سینما ببینند اما گویا دیگران این را نمی‌خواهند. گاهی پیش می آید بازیگری در چندین فیلم همزمان روی پرده است اما اهالی سینمای کودک برای چند سال مداوم بدون کار و فعالیت باقی می‌مانند. این بی عدالتی چطور توجیه می شود؟

کارگردان «عملیات مهد کودک» درباره اینکه آیا در سال جاری فیلم جدیدی را از وی شاهد خواهیم بود، گفت: امیدوارم این اتفاق رخ بدهد، بازیگرانی که با آنها صحبت کرده ایم ممکن است بر سر پروژه دیگری حاضر شوند، برای مثال با شروع  تصویربرداری سری جدید مجموعه «پایتخت»، علیرضا خمسه به آن گروه پیوست و ما باید حتی در صورت فراهم شدن سرمایه منتظر تمام شدن کار ایشان بمانیم.

فیلمنامه «همکلاسی من» که به قلم فرزاد اژدری نوشته شده داستان دختری را تعریف می کند که به یک مدرسه جدید وارد می‌شود و رفتار خاص او توجه همه اطرافیانش را جلب می‌کند. محور اصلی این فیلمنامه، بخشندگی و روحیه عطوفت و مهربانی است. اژدری پیش از این فیلم های «وروجک‌ها»، «عملیات مهد کودک» و «سلام بر فرشتگان» را کارگردانی کرده است.