- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

نویسنده «سایه روشن» برای دو فیلم اولی فیلمنامه نوشت

saye-roshan

امیر افشار نویسنده فیلم سینمایی «سایه روشن» از نگارش دو فیلمنامه تازه خبر داد.

افشار به سوره سینما گفت: فیلمنامه «پوست انداختن» این روزها در مرحله پیش‌تولید قرار دارد. این اثر، یک فیلم اجتماعی است که سهم درام هم در آن پررنگ است. در این فیلم شکست زمان اتفاق خواهد افتاد و شاید از نظر فرم شبیه به «سایه روشن» باشد، اما در مضمون و محتوا بسیار تفاوت دارد و البته به اندازه آن فیلم هم آوانگارد نیست. کارگردان این فیلمنامه یک جوان فیلم اولی است.

وی افزود: فیلمنلمه دیگری دارم که «سرمه» نام دارد. این عنوان، اسم یکی از شخصیت‌های داستان است، البته خرده پیرنگ های دیگری هم وجود دارد. در حقیقت این فیلمنامه یک فیلمنامه چند شخصیتی است و در قالب آثار اجتماعی قرار می گیرد. اغلب سکانس‌ها نیز در خیابان اتفاق می افتد. «سرمه» یک فیلم شهری است. ایده این فیلمنامه از خودم بود و آن را برای کارگردانی به یکی از دوستانم می‌سپارم که قرار است اولین فیلم بلند خود را جلوی دوربین ببرد.

نویسنده فیلم سینمایی «سایه روشن» درباره آشنایی خود با فرزاد موتمن گفت: من دوستی دیرینه‌ای با سعید عقیقی دارم. هنگامی که آقای موتمن داشت «شبهای روشن» را می‌ساخت، به واسطه رفاقت با نویسنده این فیلم، با کارگردانش هم دوست شدم. ایشان چند نمونه از کارهای مرا خواند و کم کم ارتباطی بین ما شکل گرفت. چند بار می‌خواستیم با هم همکاری کنیم تا اینکه این فرصت با «سایه روشن» پدید آمد.

«سایه روشن» تا امروز تنها عنوان موجود در کارنامه سینمایی امیر افشار است. در این فیلم که فرزاد موتمن آن را کارگردانی کرده بازیگرانی همچون محمدرضا فروتن و شقایق فراهانی بازی می کنند. داستان این فیلم درباره یک مرد نویسنده است که به نوعی به افسردگی دچار می شود.