- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«تقدیربازان» یک هشدار جدی است

saharkhiz-taghdirbazan

حسین سحرخیز بازیگر و کارگردان، نمایش «تقدیربازان» را اثری اجتماعی و تاثیرگذار می‌داند.

سوره سینما- حسین سحرخیز بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون شامگاه سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه نمایش «تقدیربازان» را تماشا کرده و درباره آن گفت: این نمایش اثری ارزشمند است. بازیگران مثل بندبازانی بودند که با مهارت و هوشمندی مسیر پر خطری را به سلامت طی کرده باشند. بازی های این نمایش مثل زنجیر بهم وصل است و اگر بازیگری، درست عمل نمی‌کرد این زنجیره کامل نمی شد.

وی ادامه داد: با دیدن «تقدیربازان» می‌شود متوجه شد که خانم سیما تیرانداز تنها بازیگر خوبی نیست، کارگردان خوبی هم هست و می‌داند چطور بازیگرانش را هدایت کند. اگر بازیگران این نمایش اندکی اگزجره می‌کردند، نقش از دست می‌رفت و فضای واقع‌گرای نمایش در هم می ریخت. اگر حس کمتری داشتند، نقش ها و فضاسازی درست از کار در نمی‌آمد. کارگردان این ویژگی‌ها را هوشمندانه درک کرده و به بازیگرانش منتقل کرده است.

این بازیگر باسابقه افزود: حضور کارگردان در این نمایش مشهود است. با دیدن بعضی نمایش‌ها می‌توان حس کرد که کارگردان غایب است، اما در «تقدیربازان» نگاه، سلیقه و هدایت کارگردان را می‌شود دید. تئاتر دو وظیفه دارد. بعضی نمایش‌ها به سوالات مخاطبشان پاسخ می‌دهند و بعضی نمایش‌ها برای مخاطبان ایجاد پرسش می‌کنند. «تقدیربازان» در دسته دوم جای می‌گیرد. این یک گام رو به جلوست.

سحرخیز گفت: «تقدیربازان» یک هشدار جدی است. تصویری از نسلی که نمی‌داند از زندگی چه می‌خواهد. بین عشق و منطق، خواسته‌ها و تمایلات درونی و بیرونی و بین سنت و مدرنیته سرگردان است. این بلاتکلیفی او را دستخوش مسائل مختلف و بحران‌های فراوان می‌کند.

این بازیگر در انتها گفت: به دوستان و همکارانم در «تقدیربازان» خسته نباشید می‌گویم و امیدوارم فضای تئاتر به سمتی برود که نمایش‌هایی از این دست بیشتر اجرا شوند.

متن «تقدیربازان» را هاله مشتاقی‌نیا نوشته، هومن کیایی، فرناز رهنما، نورا هاشمی، یمین آتشی، بهاره مشیری و روزبه حصاری بازیگران این نمایش هستند که در سالن چهارسوی تئاتر شهر روی صحنه است. حسین سحرخیز بازی در فیلم‌های سینمایی «قلاده های طلا»، «کارناوال مرگ»، «دوئل»، «اسکادران عشق» و … را در کارنامه دارد.