- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

پشت صحنه «دردسرهای عظیم ۲»/ کودکی که دیالوگ جواد عزتی را تغییر داد

darde-sare-azim2-1

مجموعه «دردسرهای عظیم ۲» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد ماه رمضان روی آنتن می‌رود.

سوره سینما- محیا رضایی: اولین چیزی که مرا نیمه های راه رفتن به رفتن لوکیشن مردد می‌کند مسبری است که از جایی به بعد شبیه تهران نیست. خیابان سوهانک را کمی بالا می‌روم و بعد از دقایقی دیگر نه از خانه های سنگ و سیمانی خبری هست نه آسفالت کف خیابان که مطمئن باشم هنوز در تهران هستم. شیب سربالایی پرپیچ و خم به فکرم می‌اندازد که باید منتظر اتفاقات جالبی در این لوکیشن باشم. نزدیک ظهر است و اگرچه دنبال آدرس رفتن کمی حواسم را از طبیعت دور می‌کند ولی طی طریق میان درختان بلند جنگلی حال خوشی دارد. کم کم باور می کنم از تهران به روستای خوش آب و هوای سوهانک رسیدم.

انتهای آدرس ختم می شود به کوچه ای که سمت راست و چپش پراست از درخت و دره و روبرو یک در چوبی بزرگ قدیمی دارد. از تعداد ماشین ها و آمد و شدهای مکرر مطمئن می‌شوم راه را درست آمده ام. وارد خانه باغ قدیمی و باصفایی می شوم و مهدی هاشمی را می بینم که با جمعی از عوامل پشت صحنه در آلاچیق سمت چپ نشسته اند و خوش و بش می کنند. او از صبح سر صحنه حاضر بوده و زودتر از بقیه بازیگران کارش تمام شده و می‌خواهد به تهران برگردد.

از پله های ساختمان بالا می روم. گروه در تراس صحنه را آماده می‌کنند تا جواد عزتی و مهران رجبی به همراه کودکی که در سری دوم این سریال پیش برنده داستان است تمرین را آغاز کند. در این سکانس جواد عزتی باید بچه را دست خانمی بسپارد و همراه مهران رجبی از کادر خارج شود اما تا بچه از آغوشش جدا می شود گریه نمی گذارد گروه این لحظه را ثبت کنند. با شوخی و خنده همه سعی دارند کودک را آرام کنند اما باز هم هنگام ضبط همه چیز به هم می‌ریزد. عزتی برای این سکانس فکر دیگری دارد و به جای آرام کردن کودک باتوجه به شرایطی که پیش آمد دیالوگش را عوض می‌کند.

darde-sare-azim2-2 [1]

از فرصت استفاده می کنم و با احسان سجادی حسینی دستیار اول کارگردان درباره روند کار صحبت می‌کنم. او درباره این مجوعه می‌گوید: تا الان تقریبا چهل درصد کار پیش رفته است و امروز سکانس های مربوط به ماجرای بازی کردن میرزاده را میگیریم. بعد از اینکه بخشی از داستان را در سری اول مشاهده کردیم میرزاده به دنیای بازیگری می‌رود و درگیر جریان های کودکی می شود که برایشان دردسر درست می کند. سجادی حسینی گفت: اساسا کار رگه هایی از کمدی دارد سعی می کنیم در پشت صحنه هم همه شاد و پرانرژی باشند و حال خوبشان را بتوانند به فیلم منتقل کنند. با اینکه تایم کاری زیاد است و باید به ماه رمضان برسیم، ولی انرژی کارگردان و همه عوامل تاثیر روانی مثبت گذاشته. به خصوص سکانس هایی که عزتی هست بچه ها انرژی مضاعف دارند.

او پیش بینی می‌کند به خاطر گروه خوبی که کنار هم جمع شده اند کار نتیجه خوبی خواهد داشت. علاوه بر سوهانک دو لوکیشن اصلی در شهرک غرب و تهرانپارس داشتیم درارتباط با قصه جدید سورپرایز برای بیننده هاست که چطور کاراکترهای دیگر در ارتباط با خانواده فیروزه و بهار وارد قصه می شوند. این سری بیش از بار اول صحنه‌های خارجی دارد و لوکیشن‌های زیاد و متفاوت تری دارد. در ۳۴ جلسه ای که تا الان تصویربرداری داشتیم تقریبا ۳۰ لوکیشن رفتیم.

حسینی گفت: از ابتدا قرار به ساخت سری دوم نبود. زمانی که سریال پخش می‌شد ما در حال ضبط قسمت های آخر بودیم و مردم محله از نزدیک کارمان را زیر نظر داشتند و باما همکاری می کردند. از همان موقع واکنش ها مورد توجه سازمان هم قرار گرفت و پیشنهاد ساخت سری دوم مطرح شد. احتمال ضعیفی وجود دارد که این مجموعه به سری سوم برسد. در حال حاضر در صددیم کار به نحو احسن پیش برود و برای ماه رمضان آماده شویم. ضمن اینکه احتمالا بیست در صد پایانی کار در ماه مبارک ضبط شود.

کوچکترین بازیگر این سریال امروز کمی بد قلقی می‌کند و کاربرای ادامه کمی مشکل شده است. مه لقا باقری همسر جواد عزتی از بازیگران خوب تئاتر هم به گروه پیوسته است. او نیز در این مجموعه بازی می‌کند. هرچه می‌گذرد هوا بهتر می شود تقریبا همه گروه در گوشه و کنار خانه باغ پراکنده شده اند و باهم صحبت می کنند. ساعت از ۷ عصر گذشته است که ماشین ها یک به یک به سمت تهران سرازیر می‌شوند تا فردا برای ادامه کار به این خانه باغ قدیمی خوش آب و هوا برگردند. «دردسرهای عظیم» قرار است از شبکه سه پخش شود  ماه رمضان امسال میهمان خانه‌ها باشد.