- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«عادت نمی‌کنیم» ارتباطی با رمان زویا پیرزاد ندارد/ یک فیلم با لوکیشن‌های متعدد

kamyab-amin-ashayeri

فیلم سینمایی «عادت نمی‌کنیم» ساخته ابراهیم ابراهیمیان از نظر مضمون و قصه ربطی به رمان زویا پیرزاد ندارد.

کامیاب امین عشایری به سوره سینما گفت: فیلمنامه «عادت نمی کنیم» در همان روزهای برگزاری جشنواره فیلم فجر سال گذشته به دستم رسید و به قدری از آن خوشم آمد که بی تردید همکاری را پذیرفتم. این فیلمنامه داستان قوی و جذابی داشت که بی اغراق در چند سال اخیر سینمای ایران کمتر مانند آن را خوانده ایم. قرار بود این پروژه در اواخر سال گذشته کلید بخورد، اما بنا به دلایلی میسر نشد و ما از اواخر فروردین امسال کار  پیش تولید را شروع کردیم.

وی افزود: در مدت زمانی که برای شروع «عادت می کنیم» منتظر بودم، فیلمنامه های دیگری نیز به من پیشنهاد شد، اما آنقدر به این متن علاقه داشتم که همه آن پروژه ها را رد کردم و نمی خواستم مشغول شدن به کار دیگری باعث شود تمرکزم از روی این فیلم برداشته شود. به زودی فیلمبرداری را شروع می کنیم. همه داستان این اثر سینمایی در تهران اتفاق می افتد و ما با لوکیشن های متعددی سر و کار داریم.

امین عشایری در پاسخ به این سوال که آیا «عادت نمی کنیم» با رمان «عادت می کنیم» نوشته زویا پیرزاد ارتباط دارد، توضیح داد: این صرفا یک تشابه اسمی است و فضای این فیلم ارتباطی با حال و هوای آن رمان ندارد. این متن توسط زوج ابراهیم ابراهیمیان و سارا سلطانی نوشته شده است و همه پتانسیل های لازم برای تبدیل شدن به یک فیلم خوب را دارد. به غیر از آن، همکاری با فیلمسازان جوان و پویا همیشه برای من لذت بخش بوده است.

این طراح صحنه و لباس همچنین در پاسخ به این سوال که آیا او هر روز بر سر صحنه فیلمبرداری پروژه‌هایی که به آن مشغول است حاضر می شود، گفت: سعی می کنم تا جایی که می‌توانم حتما هنگام فیلمبرداری حضور داشته باشم. البته اعتماد زیادی به دستیارانم دارم و این حساسیت به معنای نگرانی در مورد کار آنان نیست. در پروژه «عادت نمی‌کنیم» به خاطر لوکیشن های متعدد این فیلم سینمایی، با پیچیدگی زیادی مواجه هستیم اما همین موضوع کار را لذت بخش تر هم می کند.

کامیاب امین عشایری طراحی صحنه و لباس فیلم هایی همچون «مرگ ماهی»، «بوفالو» و … را بر عهده داشته است. فیلم سینمایی «عادت نمی‌کنیم» به نویسندگی سارا سلطانی و ابراهیم ابراهیمیان، با کارگردانی ابراهیمیان و به تهیه کنندگی مشترک پیمان جعفری و شهرام اخلاص پور این روزها در آخرین مراحل پیش تولید است و بازیگرانی همچون نیکی کریمی، محمدرضا فروتن، ساره بیات، حمیدرضا آذرنگ، پانته آ پناهی ها و … در آن بازی می‌کنند.