- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

دستمزد بالای بازیگران، عامل رکود فیلمسازی/ «غیر مجاز» چند چهره جوان معرفی می‌کند

reza-rakhshan

رضا رخشان برخی عوامل اقتصادی همچون دستمزد بالای بازیگران را دلیلی برای کم فیلم ساختن خود عنوان کرد.

رخشان به سوره سینما گفت: مدتی است فیلمسازی در سینمای ایران کار خیلی سخت و دشواری شده، یک فیلم بدون بازیگر چهره نمی‌فروشد و از طرف دیگر بازیگران چهره هم دستمزدهای بسیار بالایی را طلب می کنند. به خاطر چنین دلایلی بود که بعد از «ضد گلوله» فیلم دیگری را تهیه نکردم، تا اینکه فیلمنامه «غیر مجاز» به دستم رسید و پس از بازنویسی، شروع به ساخت کردیم. این اثر در حال حاضر روی میز تدوین است و ان شا الله در جشنواره فیلم فجر سال جاری شرکت خواهد داشت.

وی افزود: در «غیر مجاز» سه بازیگر جدید را به سینما معرفی کرده ایم. یاسمن معاوی ایفاگر نقش اصلی فیلم است و به غیر از او نگار جوکار و آزیتا فیروزبخت نیز به عنوان بازیگران جدید در این اثر سینمایی حضور دارند. داستان این فیلم درباره دختر جوانی است که از شهرستان به تهران می آید تا به دنبال نامزدش بگردد، اما مشکلاتی پیش روی او قرار می‌گیرند. کارگردانی این فیلم را حسن یکتاپناه بر عهده داشت و من با تکیه بر تجربه او و به خصوص اعتبار جهانی و مهمی که از فستیوال کن به دست آورده بود، کار را به او سپردم و حالا از نتیجه آن بسیار راضی هستم. من اجرای طرح این پروژه را بر عهده داشتم و سرمایه گذاری را نیز تقبل کردم.

این تهیه کننده که مدیریت فیلمبرداری اکثر پروژه های خود را نیز بر عهده دارد درباره دیگر فعالیت هایش بیان داشت: وقتی از امور مربوط به تولید «غیر مجاز» فارغ شویم بلافاصله پیش‌تولید «ازدواج سعید و لیلا» را در پیش می گیریم که قرار است به کارگردانی منوچهر هادی ساخته شود. ابتدا قرار بود برای این فیلم هم از میان بازیگران جدید دست به انتخاب بزنیم، اما بعد تصمیم گرفتیم از چهره های مطرح دعوت کنیم.

رضا رخشان مدیریت فیلمبرداری فیلم‌های «قرنطینه»، «ضد گلوله» و … را بر عهده داشته است.