- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

احمدی فیلمبرداری «به خاطر تو» را آغاز می‌کند/ هر فیلمی را تهیه نمی‌کنم

ahmad-ahmadi

احمدی معتقد است سینما یک صنعت است و تهیه کنندگی در این صنعت باید درآمدزا باشد اما نه به هر قیمت.

احمد احمدی عضو انجمن تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران درباره تازه ترین فعالیت های خود به سوره سینما گفت: اواسط این هفته فیلمبرداری ششمین فیلم سینمایی ام با عنوان موقت «به خاطر تو» به کارگردانی بیزن شیرمرز را آغاز می‌کنم. ویشکا آسایش، گوهر خیر اندیش، مجید صالحی، سحر قریشی، پژمان بازغی و…بازیگران اصلی و بهرام دهقانی مشاور کارگردان و تدوین،بابک اخوان صدابردارو یوسف صمدزاده تهیه کننده فیلم هستند.

وی افزود: تاکنون از میان چندین طرح و فیلمنامه سینمایی ارائه شده هیچ یک را مناسب تهیه ندانستم و تا زمانی که به فیلمنامه دلخواه خود دست پیدا نکنم،ضرورتی نمیبینم فیلمی تهیه کنم.البته تلاشم این است که امسال فیلمی را تهیه کنم به همین خاطر این روز ها مدام مشغول مطالعه طرح و فیلمنامه های متنوع هستم. تجربه تهیه کنندگی «رد کارپت» درکنار ۲۰ سال فعالیت در عرصه عکاسی سینما و فیلمبرداری، آموخته های گرانبهایی برایم به ارمغان داشت.

احمدی گفت: فیلمنامه ای مناسب تولید است که در شرایط کنونی هم از لحاظ سلامت فرهنگی منطبق با جامعه و هم از لحاظ تکنیکی و پرداخت هنری آن پتانسیل جذب مخاطب را داشته باشد. سینما یک صنعت است و تهیه کنندگی در این صنعت باید درآمد زا باشد اما نه به هر قیمت. زمان تولید «رد کارپت» هیچ کس اعتقادی به موفقیت آن نداشت جز عطاران که حضورش موهبتی مغتنم بود. انسانی که سینمای ایران نیازمند بسیاری همچون اوست. مراحل دشواری را برای تولید این فیلم طی کردم. ایده فیلم را سال ۹۰ با عطاران در میان گذاشتم و پس از موافقت ، دی ماه ۹۱ پروانه ساختش را به تهیه کنندگی خودم از وزارت ارشاد دریافت و فیلمبرداری را در اردیبهشت ۹۲ در فرانسه آغاز کردم .

وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان با بلیت نیم بها در سخت ترین شرایط (فوتبال جام جهانی،والیبال و گرمای بالای ۴۰ درجه) «رد کارپت» اکران شد به امید اینکه اکرانش بتواند چراغ سالنهای سینما ها را در آن ایام روشن نگه دارد که خوشبختانه به فروش چشمگیری دست یافت و من خشنود از اینکه انسانهای بسیاری از کنترل چی سالن‌های سینما تا …و البته پخش خوب شرکت فیلمیران و تبلیغات ایران نوین و حمایت سازمان سینمایی بخصوص آقای محمد احسانی و آقای محمد رضا فرجی توانستند در این موفقیت سهیم باشند. بزرگ شده این سینما هستم و عضو کوچکی از آن.پس برایم مهم است که شرافتمندانه فیلم تهیه کنم. همچنان و در کنار همه این‌ها، دلمشغولی همیشگی ام، مدیریت فیلمبرداری در سینما هم می‌اندیشم.