- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«۵۷» را اساتید سینما تایید کردند/ انقلاب اسلامی این بار از منظر موسیقی

danesh-eghbashavi

دومین فیلم دانش اقباشاوی رابطه موسیقی و انقلاب اسلامی را مطرح می‌کند.

اقباشاوی به سوره سینما گفت: در حال حاضر فاز اول پیش تولید را آغاز کردیم و به زودی عوامل اصلی پشت دوربین و بازیگران را مشخص خواهیم کرد. مجتبی امینی به عنوان تهیه‌کننده در این پروژه حضور دارد باتوجه به روند پیش رو تا سه هفته دیگر پیش تولید اجرایی را آغاز خواهیم کرد. من بعد از «تاج محل» فیلمنامه های زیادی را با کریم نیکونظر بررسی کردم که همه مثل کار قبلی دغدغه های اجتماعی بودند اما «۵۷» به خاطر ویژگی‌هایی که داشت در اولویت قرار گرفت.

وی افزود: اگرچه به خاطر تولید سنگین، ممکن است پروژه سختی به نظر بیاید اما از این نظر مورد توجه قرار گرفت که بعد از جمع بندی فیلمنامه اساتید سینما از جمله بهروز افخمی، رخشان بنی‌اعتماد، مجتبی راعی، کیانوش عیاری و … کار را تایید کردند و اظهار داشتند «۵۷» از فرم و ساختار قابل قبولی برخوردار است و علاوه براین که حرفی برای گفتن دارد می‌تواند مخاطب را جذب کند . نوع روایت داستان به گونه ای است که مخاطب تا آخر با قصه همراه می‌شود. طرح اولیه به پیشنهاد کریم نیکونظر شکل گرفت و سعی داریم در پرداخت هم وقایع آن زمان را از نگاهی دیگر بیان کنیم.

اقباشاوی گفت: «۵۷» قصه یک گروه موسیقی است که در جریان انقلاب اتفاقاتی برایشان رخ می دهد. به هر حال موسیقی و تاثیرش در انقلاب را نمی توان نادیده گرفت. در جریان بزرگترین اتفاق کشور اقشار مختلفی شرکت کردند و انقلاب اسلامی به عنوان پدیده ای نه فقط در ایران که در منطقه شکل گرفت. هدف ما از این قصه نه مدح موسیقی است نه ذم آن بلکه مشخصا روایتی است از نسل جوانان دهه ۵۰ که در کوران انقلاب هم دچار وقایع شخصی شدند و هم خودشان تاثیرگذار بودند. این فیلم در آبادان و تهران جلوی دوربین می‌رود و امیدوارم در جشنواره فیلم فجر آماده نمایش شود.

دانش اقباشاوی فیلم سینمایی «تاج محل» را در کارنامه دارد.