- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

اعلام اسامی داوران بخش فیلم‌های ویدیویی جشنواره شهر

davaran-video-shahr

داوران فیلم‌های ویدیویی پنجمین جشنواره بین‌المللی شهر معرفی شدند.

سوره سینما- به گزارش روابط عمومی پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، هیات داوران بخش فیلم‌های ویدیویی جشنواره شهر قرار است ۲۰ فیلم منتخب این بخش که از میان ۱۱۳ فیلم به بخش مسابقه راه پیدا کرده‌اند را ارزیابی کنند.

اعضای هیات داوران بخش مسابقه فیلم‌های ویدیویی پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر عبارتند از:

«مریلا زارعی» متولد ۱۳۵۳ (تهران) و از جمله بازیگران شاخص سینمای ایران است که تاکنون جوایز متعدد ملی و بین‌المللی را دریافت کرده است. زارعی حضور موفقی در تلویزیون و سینما داشته و تاکنون با کارگردانان شاخصی مانند مسعود کیمیایی، ابراهیم حاتمی‌کیا، اصغر فرهادی، تهمینه میلانی، محمد رحمانیان و… همکاری کرده است.

ایفای نقش در حدود ۴۰ فیلم سینمایی، برای او جوایزی مانند سیمرغ بلورین جشنواره فجر (شیار ۱۴۳)، دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن جشنواره فجر (کیفر)، سیمرغ بلورین جشنواره فجر و تندیس جشن خانه سینما برای سربازهای جمعه و… را به ارمغان آورده است.

«شهرام گیل‌آبادی» متولد ۱۳۵۱ (خرم آباد) و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد کارگردانی دانشگاه هنر و دکترای پژوهش هنر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. او اکنون رئیس مرکز ارتباطات راهبردی و امور بین‌الملل شهرداری تهران است و مدیریت رادیوهای تهران، جوان و نمایش را در کارنامه کاری خود دارد.

گیل‌آبادی علاوه بر تدریس در دانشگاه‌های مختلف، تجربیات مدیریتی، نگارش نمایشنامه‌های متعدد و ساخت برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، تجربه برگزاری و دبیری جشنواره‌های فرهنگی هنری متعددی را همچون جشنواره قرآنی تسنیم، جشنواره نمایشنامه نویسی قرآنی کلمه، جشنواره هنرهای اسلامی، جشنواره پیرغلامان و جشنواره فیلم شاپرک‌های شهر بر عهده داشته و صاحب آثار تالیفی در حوزه رسانه و هنر است که از آن جمله می‌توان به کتاب‌های نمایش در لرستان، هنر آئینه وجود آدمی، کثرت گرایی و آوانگارد، زبان تئاتر، رسانه و چشم‌انداز، فرا رسانه و روایتی دیگر و… اشاره کرد.

گیل‌آبادی همچنین عضو هیات‌های انتخاب و داوری جشنواره مختلف فیلم، تئاتر، عکس و نمایش رادیویی بوده است.

«حسین مسافرآستانه» متولد ۱۳۳۹ (آستانه اشرفیه) و دارای مدارک کارشناسی کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشکده هنر و کارشناسی ارشد بازیگری از دانشگاه تربیت مدرس است.

مسافرآستانه که اکنون مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری است، سابقه کارگردانی و بازیگری نمایش‌های متعدد، و همچنین مسئولیت‌هایی مدیریتی مختلفی مانند مدیر هنرهای نمایشی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، دبیر جشنواره‌های سراسری دفاع مقدس و جشنواره بین المللی تئاتر فجر، ریاست مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و… را دارد.

«مازیار میری» متولد ۱۳۵۲ (تهران) و فارغ‌التحصیل تدوین از دانشکده صدا و سیماست. او پس از ساخت چند فیلم کوتاه، دستیاری در سینما و تدوین چند فیلم و مجموعه تلویزیونی، در سال ۷۹ اولین بلند خود را به نام «قطعه ناتمام» ساخت. او همچنین از سال ۸۵ یکی از اعضای شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران است.

در کارنامه میری، علاوه بر کارگردانی فیلم‌های سینمایی «سعادت آباد»، «کتاب قانون»، «پاداش سکوت»، «به آهستگی» و «قطعه ناتمام»، دبیر اجرایی پانزدهمین جشن خانه سینما، عضویت در هیات انتخاب و داوری چندین جشنواره سینمایی و… نیز دیده می‌شود.

«مسعود آب پرور» متولد ۱۳۴۰ (تهران) و فارغ‌التحصیل کارگردانی از دانشکده سینما و تئا‌تر است. او سابقه کارگردانی، فیلمنامه‌نویسی، دستیاری کارگردان و برنامه‌ریزی را دارد. در کارنامه کاری آب پرور کارگردانی دو فیلم سینمایی به نام‌های قتل آنلاین و ساعت ۲۵ و همچنین چندین مجموعه تلویزیونی از جمله سریال موفق هوش سیاه ۱ و ۲ به چشم می‌خورد.