- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

فیلم سه بعدی باید موضوع ویژه داشته باشد/ «جنجال در عروسی» در مرحله صداگذاری

janjal-dar-aroosi

یک تهیه‌کننده سینما تأکید کرد تجربه‌های جدید مثل ساخت فیلم سه بعدی باید از نظر محتوایی توجیه‌پذیر باشند.

محمد احمدی به سوره سینما گفت: مدتی است فیلم «روز مبادا» در سالن‌های گروه «هنر و تجربه» روی پرده است. تهیه این فیلم را پذیرفتم، چون حال و هوایی داشت مشابه فیلم های دیگری که تا امروز تهیه کرده‌ام. یک نگاه خاص هنری و تجربی همیشه بر فضای فیلمنامه هایی که مورد پسند است، حاکم است. این متفاوت بودن برای من مهم است. حتی «حریم» هم در ژانر ترسناک قرار می گرفت و با آثار رایج سینما فرق داشت.

وی افزود: «جنجال در عروسی» نام فیلم دیگر ماست که در ردیف آثار کودک و نوجوان جای می‌گیرد و به شکل سه بعدی ساخته شده است. سید رضا خطیبی کارگردانی این اثر را بر عهده دارد. امیدوارم این فیلم در جشنواره کودک اصفهان حاضر باشد. امور مربوط به تکنیک سه بعدی را به یک شرکت فرانسوی سپرده‌ایم و این اثر این روزها در مرحله صداگذاری است.

احمدی همچنین گفت: باید پذیرفت که هر موضوعی نمی تواند سوژه یک فیلم سه بعدی باشد. ما تحقیقات زیادی انجام دادیم و به این نتیجه رسیدیم که قصه‌ای که در اختیار داریم از پتانسیل های لازم برخوردار است و می تواند در قالب یک فیلم سه بعدی جذاب تر باشد. عنصر فانتزی و خیال چیزی است که باید در یک فیلم سه بعدی بسیار پررنگ باشد. داستان ما هم درباره بچه‌هایی است که با خبر شده‌اند برگزار کنندگان یک عروسی قصد قاچاق مواد مخدر را دارند و می خواهند از این موضوع جلوگیری کنند.

این تهیه‌کننده گفت: فیلم سینمایی «به دنیا آمدن» آخرین مراحل پس از تولید خود را سپری می کند و ان شا الله در جشنواره سی و چهارم فجر رونمایی می شود. این فیلم را محسن عبدالوهاب ساخته و به نظر من موضوع متفاوت و جذابی داشت. من همیشه اهل تجربه کردن هستم و ریسک پذیری را دوست دارم و ای کاش در موارد خاصی مثل همان فیلم سه بعدی که درباره اش حرف زدم، مشارکت و حمایت نهادهایی مثل فارابی را بیشتر شاهد باشیم.

محمد احمدی تهیه‌کنندگی فیلم‌های «دو ساعت بعد، مهرآباد»، «آزمایشگاه» و … را بر عهده داشته است.