- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

همراه پسرم در «هدیه» بازی کردم/ مادر شدن مرا از بازیگری دور نمی‌کند

Mahchehr-1

ماه‌چهره خلیلی معتقد است مادر شدن قرار نیست مانع او برای ادامه بازیگری شود.

خلیلی به سوره سینما گفت: کمتر از یک ماه است که مادر شده ام و همه از من سوال می کنند بازیگری را کنار می گذارم یا نه. این سوالی بود که پس از ازدواج من هم زیاد پرسیده می‌شد اما باید بگویم زندگی و کار من به عنوان یک هنرِپیشه به گونه ای در هم گره خورده که با کنار گذاشتن یکی، دیگری هم مختل می شود. قرار نیست به خاطر بهره مند شدن از یک زندگی معمولی از شغل و علاقه ام دور بمانم، البته این موضوع که همسرم نیز از اهالی سینماست این شرایط را برای من خیلی ساده تر می‌کند. من بیست و پنجم فروردین سال قبل در خارج از کشور ازدواج کردم، بیست و هفتم به ایران آمدم و از دوم اردیبهشت‌ماه هم بر سر مجموعه «گذر از رنج‌ها» حاضر شدم، بنابراین زندگی و کار من همیشه با هم جلو رفته است.

وی افزود: وقتی هفت ماهه باردار بودم با من تماس گرفتند و خواستند در فیلم ویدئویی «هدیه» به کارگردانی امیراحمد انصاری و تهیه کنندگی علی انصاریان بازی کنم. ابتدا می خواستم عذرخواهی کنم و به خاطر شرایط جسمی ام فیلمنامه را رد کنم، اما به من گفتند اتفاقا مرا به این دلیل انتخاب کرده اند که باردارم و قرار است در این اثر نقش یک زن باردار را بر عهده بگیرم. آنان معتقد بودند حس و حال خاص این نقش تنها زمانی در می آید که یک مادر واقعی در قالب آن قرار بگیرد. در این فیلم فلاش بک‌های زیادی وجود داشت و در سکانس هایی که مربوط به اولین ماه های بارداری کاراکتر من بود فیلمبرداری را به گونه ای طراحی می کردند که منطق داستان حفظ شود.

Mahchehr-2 [1]

خلیلی همچنین گفت: کمی برای سلامتی ام نگران بودم و می‌دانستم کارهای سنگین در ماه هفتم بارداری می تواند برای بچه خیلی خطرناک باشد. پروژه به من قول داد یک نیروی کمکی تمام مدت همراه من باشد و نگذارند به من و فرزندم سخت بگذرد. من فکر می کردم این حرف ها تنها در حد وعده و وعید باشد، اما با کلید خوردن کار متوجه شدم حتی بیشتر از چیزی که قول داده بودند هوای مرا دارند. ما بیست روز فیلمبرداری داشتیم و در اوقاتی که کارمان سنگین می شد، فردای آن روز را به من مرخصی می‌دادند.

این بازیگر اضافه کرد: اولین بار فیلم را چند روز قبل در جشنواره فیلم شهر دیدم و احساس خیلی خوبی داشتم. همه می گفتند پسرت قبل از تولدش بازیگر شده است! حالا که چند هفته از از تولد پسرم پرواز می‌گذرد، تماشای خودم در روزهایی که هنوز منتظرش بودم اتفاق خیلی ویژه ای است. خیلی خوشحالم که در فیلم ویدئویی «هدیه» بازی کردم. این فیلم درباره زنی است که متوجه می شود سرطان دارد اما جنین را در شکم خودش حفظ می‌کند تا فرزندش را به همسر خودش که عاشق بچه است هدیه دهد. در روزهای آخر کار گریم خیلی سنگینی داشتم، چون کاراکتری که بازی اش می کردم به خاطر شیمی درمانی موهایش را از دست داده بود. کار برایم واقعا سخت شده بود اما به قدری فضای فیلم را دوست داشتم که همه چیز را تحمل کردم.

ماه چهره خلیلی در فیلم ویدویی «هدیه» به کارگردانی امیراحمد انصاری با علی انصاریان و الناز حبیبی همبازی شده. او پیش از این در آثاری همچون «سلام بر فرشتگان»، «مرگ کسب و کار من است» و … بازی کرده است.