- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«همسفرخورشید» در دهه کرامت طلوع می‌کند/ تولید یک سریال در هند

shah-hatami2

علی شاه‌حاتمی از طی مراحل فنی سریال «همسفر خورشید» برای پخش در دهه کرامت خبر داد.

سوره سینما – علی شاه حاتمی کارگردان سریال تلویزیونی « همسفر خورشید» که به تازگی تصویربرداری این سریال را در هند به پایان رسانده است درباره آخرین وضعیت این اثر گفت: تدوین این سریال توسط بهزاد بهزادپور آغاز شده و ساخت موسیقی آن نیز به یکی از آهنگسازان به نام سینمای هند رسیده است.

کارگردان سریال تلویزیونی «خوش رکاب» ادامه داد: «همسفر خورشید» سریالی با محوریت امام رضا (ع) است و قصه درباره نوجوانی به نام علی است که از مسلمانان هند است و به همراه خواهر و عمه‌اش در یکی از محله‌های فقیرنشین بمبئی زندگی می‌کند. او که به بیماری تنفسی دچار است، بارها نام امام رضا(ع) را از عمه‌اش شنیده است و می‌داند آرزوی عمه این است که برای زیارت و درخواست شفا به زیارت حرم این امام بزرگوار برود، اما عمه علی بیمار می‌شود و امید به زنده بودنش نیست. آرزوی عمه ممکن است هرگز برآورده نشود و علی می‌خواهد برای او کاری بکند.

وی افزود: بعد از اتمام تدوین این سریال تلویزیونی ما به هند سفری خواهیم داشت تا موسیقی متن آن را بر اساس موضوعیت و داستان فیلم بسازیم. آنچه ما در نظر داریم استفاده از موسیقی تلفیقی هند و ایرانی است چرا که شخصیت اصلی این سریال یک هندی است و بخش اعظمی از این اثر در هندوستان فیلمبرداری شده اما از آنجا که این فرد به ایران سفر می کند می بایست موسیقی با حال و هوا و فضای موسیقایی ایرانی نیز همخوانی داشته باشد

بخش‌های مربوط به ایران که حدود ۴۰ درصد سریال را شامل می‌شود در خرمشهر، یزد، مشهد و چند شهر دیگر تصویربرداری شده و تدوین این بخشها نیز انجام شده است.

داستان مجموعه «همسفر خورشید» از بمبئی شروع می‌شود و در ایران ادامه پیدا می‌کند ابتدا صحنه‌های مربوط به ایران با بازی محمد کاسبی، یوسف مرادیان، سهند جاهدی و جانو سینک تصویربرداری شده است همچنین شخصیت اصلی سریال یک نوجوان پانزده ساله هندی است که نقش او را نوجوانی به نام جانو سینک برعهده داشته است . همچنین به گفته کارگردان ۲۰ بازیگر مطرح سینما و تلویزیون هند در این کار حضور داشته اند که اسامی آنها بزودی منتشر می شود .

سریال «همسفر خورشید» در ۱۰ قسمت ۴۵ دقیقه برای پخش در دهه کرامت زیر نظر مرکز امور نمایشی سیما(سیمافیلم) تولید می شود.