- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

امام (ره) روح ایرانیان را بیدار کرد/ منابع وجود دارد، نگاه نو درباره امام (ره) کم است

116-rooz-nofeloshato

یک تهیه‌کننده که اثری درباره امام خمینی (ره) تولید کرده تاکید کرد نگاه تازه به اندیشه امام راحل نیاز جامعه امروز است.

سوره سینما- عبدالحمید ارجمند تهیه‌کننده مجموعه مستند «۱۱۶ روز نوفل لوشاتو» درباره نقش امام خمینی (ره) در بیداری مردم ایران به سوره سینما گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) نمونه ای از بیدار شدن ملتی است که عصر سلطه آمیز غرب را پشت سرگذاشته بودند. پرداختن به چنین موضوعی بسیار جای کار دارد تا بتوان به درستی بازگو کرد که چگونه رهبر انقلاب توانستند این جهش روح استقلال و آزادی خواهی را در کشور تقویت کنند. در حالیکه اطلاعات زیادی درباره چگونگی این امر وجود دارد و مساله مهمی به شمار می‌رود اما متاسفانه خیلی کم به چنین موضوعاتی پرداخته شده است.

وی افزود: این روزها خیلی کم به مسایل مربوط به انقلاب و سیره امام (ره) پرداخته می شود یک دلیلش این است که نگاه نو و بدیعی برای پرداخت وجود ندارد. به همین خاطر موضوع از نظر عوام تکراری به نظر می‌رسد. این اشتباه است چون هیچ حادثه‌ای کهنه و قدیمی نمی‌شود. جریان های بزرگ منشا پیدایش روحیه ملت‌هاست که در سال‌های مختلف به شکل های متفاوت متولد شده اند. این تولد یک بار در بستر جریانی رخ می‌دهد ولی بارها با پرداخت از نگاهی نو دوباره زاییده می شوند. کار انقلاب بیدار کردن ملتی است که سال‌ها خواب بودند.

ارجمند گفت: برخی حوادث و برخی رهبران دنیا زندگی شان کوتاه است و به نسبت تاثیر گذاری شان هم کمتر است، اما در مورد امام راحل ایشان در دوره ای که کشورما نیاز به رهبر و هدایت‌گری داشت مبارزاتشان را آغاز کرد و تا لحظه ای که از دنیا رفت عمر پربرکت و سراسر مبارزه ای را پشت سر گذاشتند. اطلاعات خوبی هم وجود دارد اما متاسفانه خیلی کم به آن پرداخت شده است. نمی توان به راحتی پاسخ داد که چرا کم کاری وجود دارد اما آنچه مسلم است بیان چنین موضوعی با این حساسیت نیاز به نگاه نو و بدیع دارد . تا زمانی که خلاقیت در تولیدات ارزشی وجود نداشته باشد موجی در کشور بلند نخواهد شد.

وی همچنین درباره فعالیت های خود افزود: اخیرا در صدد تولید برنامه «نام آوران» برای شبکه مستند بودم که به خاطر مسایل مالی متوقف شد. حدود ۱۰درصد کار پیشرفته بود که اعلام کردند تا وضعیت مالی سازمان مشخص نشود ادامه کار به زمان دیگری موکول خواهد شد. این مساله شامل همه تولیدات می شود و به مرور زمان حل خواهد شد. «نام‌آوران» قصه مشاهیر و بزرگان کشور است که ما شاید از آنها در حد اسم می دانیم اما اینکه چطور به تحولات روحی رسیدند و چه تاثیری بر جامعه گذاشتند را همه نمی دانند. امیدوارم بتوانیم هرچه زودتر تولید را آغاز کنیم.

عبدالحمید ارجمند در مستند «۱۱۶ روز نوفل لوشاتو» حضور امام خمینی (ره) در فرانسه و نقش ایشان در پیروزی انقلاب اسلامی را به تصویر کشیده بود.