- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

اجرای خوب فرزاد حسنی در مراسم تقدیر از برگزارکنندگان جشنواره فیلم فجر

hasani-fajr

اجرای فرزاد حسنی در مراسم تقدیر از برگزارکنندگان بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر نمره قبولی می‌گیرد.

سوره سینما- شامگاه دوشنبه ۱۸ خردادماه آیین بزرگداشت از برگزارکنندگان جشنواره فیلم فجر و هیات‌های انتخاب و داوری در هتل پارسیان آزادی برگزار شد. در این مراسم از علیرضا رضاداد دبیر سی و سومین جشنواره فیلم فجر با حضور حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی و علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل شد.

در این مراسم که با سرعت و بدون حاشیه برگزار شد، اهالی سینما و نمایندگان رسانه ها حضور داشتند. فرزاد حسنی مجری مراسم بود که با نکته سنجی، هوشمندی و ظرافت مراسم را تا انتها پیش برد و پس از مدت‌ها یکی از بهترین اجراهایش را به نمایش گذاشت.

او در بخش پایانی مراسم که به اهدای مدرک درجه یک هنری به تعدادی از سینماگران اختصاص داشت در معرفی آنها سنگ تمام گذاشت و از خاطره‌های خود، همنسلانش و تاریخ سینما صحبت کرد. به عنوان مثال او در معرفی محمدرضا اصلانی مستندساز برجسته به سابقه درخشان او در ادبیات و شعر اشاره کرد و از «سمک عیار» اثر شناخته شده این سینماگر یاد کرد.

زمانی که حسنی می خواست از رضا کیانیان دعوت کند روی سن بیاید، مستقیم رو به او سخن گفت و از بازیگری یاد کرد که عکاسی می‌شناسد، مجسمه سازی می کند و کتاب می‌نویسد. حسنی در دعوت از دوبلورهایی که دوشنبه شب تجلیل شدند هم، سنگ تمام گذاشت و به شکلی شایسته از احمد رسول زاده، پرویز بهرام و جلال مقامی یاد کرد و حاضران را به وجد آورد.

اشاره به «لنگرگاه» و «قصه‌های مجید» در معرفی کیومرث پوراحمد و ستایش از بازیگری هدیه تهرانی و شیوه دیالوگ‌ گویی او، یاد کردن از فیلم «سرخ‌پوست‌ها» و سابقه مقاله نویسی غلامحسین لطفی، همه ذهن آماده و بیان شیوای این مجری را نشان داد. حضور حسنی به برنامه سازمان سینمایی شور و گرمای خاص داد.

اتفاقی که هر مجری حرفه‌ای و شایسته‌ای باید انجام بدهد و مدت‌هاست جای چنین مجری روی سن مراسم سینمایی خالی بوده است.