- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

تقدیر از هنرمندانی که به شأن مادر می‌پردازند، نیاز است

fatemeh-goodarzi

دبیر اولین جشنواره فیلم و عکس مادر، تقدیر از هنرمندانی که به موضوع جایگاه مادر می‌پردازند را یک نیاز مهم می‌داند.

فاطمه گودرزی به سوره سینما گفت: همه بازیگرانی که این حرفه را به صورت تخصصی دنبال می‌کنند، توانایی داوری کردن در این حوزه و یا برگزاری جشنواره ای مرتبط با آن را دارند، به همین دلیل وقتی پیشنهاد دبیری برای اولین دوره جشنواره فیلم و عکس مادر را دریافت کردم از این اتفاق استقبال کردم و کار را پذیرفتم. امسال به این دلیل که اولین دوره جشنواره برگزار می شود حساسیت بالایی وجود دارد و اگر همه چیز مطابق با آنچه برنامه ریزی کرده ایم پیش برود، دبیری این رویداد را برای سال های آینده هم می پذیرم.

بازیگر مجموعه «ترانه مادری» همچنین گفت: مادر، اثرگذارترین شخصیت در یک خانواده و البته جامعه است و این نیاز مهم وجود دارد که همواره مورد تکریم و قدردانی قرار بگیرد. او، باید همیشه مورد توجه باشد و پیرو این امر مهم، این نیاز وجود داشت که از هنرمندان دغدغه مند درباره این موضوع هم تجلیل شود. قدردانی از جوانانی که ارزش و شأن و جایگاه مادر را درک کرده اند و این منزلت را در آثارشان هم باز می نمایانند، اتفاقی است که باعث می شود بیش از پیش شاهد تکریم جایگاه زن در جامعه باشیم.

دبیر اولین دوره جشنواره فیلم و عکس مادر در ادامه افزود: ما فراخوان جشنواره را به سرتاسر کشور فرستاده ایم و از مردم دعوت کرده ایم حتی با گوشی موبایل خود از مادرشان فیلم بگیرند و برای ما ارسال کنند. طبق آخرین خبری که هفته گذشته به دستم رسید تا کنون ۳۰۰ فیلم به دبیرخانه رسیده و هیأت انتخاب کار خود را از هفته بعد آغاز می‌کنند. مهلت دریافت آثار تا ۲۵ خردادماه است.

اولین جشنواره فیلم و عکس مادر به دبیری فاطمه گودرزی و با حمایت و همراهی پایگاه حمایت از فیلم کوتاه مستقل، ۶ تا ۹ مردادماه در تهران برگزار می‌شود. رویا تیموریان، حسین یارمحمدی، مهدی نظری میثم پویان‌فر و مریم جلالی اعضای شورای سیاست گذاری این جشنواره را تشکیل می دهندهستند.